1 דקות קריאה
איך למכור מותגים באמזון?

כמו שסיפרתי לכם בעבר, אני מוכרת מוצרי מותגים בקטגוריה של ה BEAUTY. אני יצואנית, וקונה את הסחורה בישראל ומייצאת אותה לחו"ל. בפוסט שלפניכם, אתייחס לכל האספקטים שיש במכירת מותגים. יתרונות, חסרונות ואיך עושים את זה בפועל. 

למה בכלל כדאי למכור מותגים?

 מכירת מותגים , לדעתי, היא הדבר הכי נחשק שיש באמזון. מותגים מוצלחים הם מותגים שיש להם הרבה מכירות ביום במשך כל השנה. המותג משווק את עצמו. כשמוכרים מותגים מפורסמים בכל העולם, אין צורך לשלם כסף על שיווק, משום שכל האנשים בעולם מכירים את המותג. אנשים מחפשים לקנות את המוצרים שאנחנו מוכרים בלי שנצטרך לעשות כל מאמץ. מותגים הם מוצרים נכספים בכל קטגוריה. גם בקטגוריות שלפעמים לא נשמעות סקסיות כמו קטגוריה של בעלי חיים למשל, אפשר למצוא מותגים חזקים שיודעים לייצר הרבה מאוד כסף. כשאני אומרת מותגים, ברור שככל שהמותג יהיה בעל שם עולמי חזק יותר, כך המכירות יהיו גבוהות יותר. 

אז למה כולם לא מוכרים מותגים בעצם?

 יש המון סיבות לכך שכולם לא מוכרים מותגים. קודם כל, כי זה לא פשוט בכלל למכור מותגים. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות, זה למצוא ספק שימכור לנו את הסחורה במחיר אטרקטיבי. (אטרקטיבי זה בד"כ חצי מחיר פחות או יותר מהמחיר שהמוצר הזה נמכר באמזון.) הבעיות מתחילות בכך שיצרנים רבים של מותגים לא ששים מהעובדה שהמוצרים שלהם נמכרים באמזון, כי הרבה פעמים זה גורם לירידה במחיר המוצר, ולכן ישנם יצרנים רבים שלא מוכנים למכור סחורה למוכרי אונליין. יבואנים בלעדיים בישראל חתומים על חוזים מול היצרנים בחו"ל בד"כ, שהסחורה שהם מייבאים מיועדת למכירה בארץ בלבד, ולכן אם ידעו שאתם רוצים למכור את הסחורה לחו"ל, בד"כ לא ירצו למכור לכם, כי הם לא ירצו להסתבך. אז בעצם המטרה היא למצוא מישהו שכן מוכן למכור לכם. ויש כאלה, רק צריך לחפש. 

אופציה נוספת היא לעשות יבוא מקביל בעצמכם. או דרופ שיפינג. כלומר למצוא מוכר או מפיץ של המוצרים שאתם רוצים בחו"ל ולקנות ממנו. 


האם המחירים בישראל לא יקרים לעומת חו"ל?

 תתפלאו. בהרבה מאוד מוצרים אנחנו זולים משמעותית ממחירי חו"ל. צריך כמובן לכתת רגליים ולחפש, אבל יכולה להגיד מניסיון, שישנם מוצרים רבים שישראלים מוכרים באמזון בתחום המותגים והם נקנים בארץ. כמובן שאתם יכולים למצוא ספקים בחו"ל ולבצע דרופשיפינג ישירות מהספק ללקוח הסופי או לשלוח סחורה למחסנים של אמזון. 

טיפ אחד שאני יכולה לתת, שבעיני שווה זהב  - הטעות שרוב האנשים עושים, היא משווים מחירים תמיד לאמזון.קום. אמזון ארה"ב היא זירה תחרותית מאוד, יש בה הרבה מוכרים, ולא תמיד קל להתחרות בה. אנשים שוכחים שלאמזון יש הרבה זירות מסחר, והרבה פעמים הם יגלו שהם יכולים להיות תחרותיים מאוד בזירת מסחר אחרת. 


וידוא מקוריות הסחורה

תדאגו למצוא ספק שאתם בטוחים שהסחורה שהוא מוכר היא מקורית. אם אתם קונים בישראל, יהיה לכם קל יותר לודא מקוריות של מוצרים, היות ועל סחורה מקורית יש מדבקות של היבואן/ יצרן הרשמי. אם תשאלו את הספק שאתם רוצים לקנות ממנו סחורה , מהו מקור הסחורה, בד"כ הוא יגיד לכם וכך תוכלו לודא שהסחורה מקורית. אם אתם מחפשים אחר ספק בחו"ל, זה יהיה קצת יותר קשה, אבל אפשרי לעשות עבודה מקיפה, לבדוק טוב את האתר של הספק, מהאתר אפשר ללמוד דברים רבים. כשאתם מבקשים הצעת מחיר , ניתן ללמוד רבות ממגוון המוצרים והכמויות שהספק מציע למכירה. אתם יכולים ללמוד גם מסוגי המותגים שהספק מחזיק. כמובן שניתן לשאול ספקים בחו"ל על מקור  הסחורה, אך הם לא תמיד ירצו לחשוף אותו מפחד שתעקפו אותם ותפנו למי שמוכר להם. יש סחורות שמגיעות עם תעודת מקוריות וסממני מקוריות אחרים שאותם גם ניתן לבדוק. מה שחשוב, תהיו בטוחים ב 1000% שאתם קונים סחורה מקורית, זה חשוב מאוד.

מה צריך לעשות כדי למכור מותגים באמזון?

קודם כל תלוי באיזה קטגוריה אתם רוצים למכור. ישנם מותגים שאפשר למכור בלי שום דרישה מיוחדת, פשוט להעלות את המוצר ולמכור אותו. ישנם מותגים שדורשים פתיחת מותג באמזון. למשל מותגים בקטגוריית היופי דורשים פתיחה של קטגוריה שנקראת TOPICALS ורק אחרי שתצליחו לפתוח את הקטגוריה הזאת תוכלו לפתוח את המותג שלכם. אתם יכולים לקרוא כאן, איך לדעת אם מוצר מצריך אישור או לא. ברגע שאמזון מאשרת לכם מוצר אחד של מותג מסויים, אתם מקבלים אישור למכור את כל מוצרי המותג באותה קטגוריה! שימו לב שיש מותגים שלא ניתן למכור באמזון, הם חסומים למכירה, חובה לבדוק לפני את המותגים שברצונכם לרכוש.

האם מותר למכור זיופים באמזון? 

אמזון מתיחסת לזיופי מותגים בחומרה גבוהה מאוד. על כל לקוח שמתלונן שקיבל מוצר מזוייף, אוטומטית תקבלו תלונה שתצטרכו לטפל בה. הטיפול בתלונה היא להציג לאמזון  חשבונית מספק שצריך להיות מקובל על אמזון. התנאים לחשבונית מפורטים בappeal   לטיפול בתלונה הזאת. אם יצטברו לכם 2 תלונות בחשבון, החשבון יכנס ל REVIEW שיכול לגרום לחסימת החשבון. זיופים הם נושא רגיש מאוד שיש להתיחס אליו ברצינות יתרה. מוזמנים לקרוא על חסימות החשבון שאני עברתי כאן. בשום פנים ואופן לא כדאי לכם למכור זיופים, כי הכסף שלכם ינעל באמזון ולא תוכלו לשחרר אותו. 

מה קורה אם הלקוח התלונן על זיוף סתם ?

 יש הרבה לקוחות שמתלוננים על זיופים סתם ככה, או יותר נכון, לא סתם ככה, יש להם את הסיבות שלהם. את אמזון זה לא מעניין. אם יש לכם חשבוניות שמקובלות על אמזון לא תהיה לכם בעיה. הבעיות מתחילות כשהחשבוניות לא מקובלות על אמזון... ואז זה נהיה מורכב יותר. אני רוצה לציין שאמזון עברה לתהליכים אוטומטיים בבדיקת החשבוניות, והחשבוניות כבר לא נבדקות ע"י הנציגים, זה משהו שצריך להבין כששולחים את החשבוניות. כל הפרמטרים חייבים להיות מדוייקים בדיוק כמו שהם מבקשים. אם דחו אתכם פעם אחת או פעמיים לא צריך להתיאש, אם אתם בטוחים שהחשבונית תקינה, תמשיכו לשלוח. יכול להיות מצב שאתם שולחים חשבונית 10 פעמים והיא תעבור בפעם ה -11. לא להתיאש! 


ריבוי מוכרים ושחיקת מחירים 

נושא מורכב נוסף במכירת מותגים הוא ריבוי מוכרים על ליסט מכירה. ככל שמוצר יהיה מבוקש יותר ומדורג בראנק גבוה יותר מבחינת אמזון, יש סיכוי טוב שיהיו גם מוכרים רבים שימכרו את המוצר הזה ויתחרו בכם. הדבר גורם מין הסתם פעמים רבות למעט זמן ב BUY BOX ולשחיקת מחירים, שכן פעמים רבות המחיר יצנח משמעותית בגלל תחרות בין המוכרים, מה שיגרום לפעמים לרווח קטן יותר או אפילו להפסד. 

תלונות של INTELCTUAL PROPERTY מצד היצרן או בעל זכויות המותג 

סוג נוסף של תלונות שתיתקלו בהן כאשר אתם מוכרים מותגים, הם תלונות של היצרן או בעל זכויות המותג באמזון. למרות שקבלתם אישור לפתיחת מותג מסויים, ישנם חוקים שיכול להיות שאתם עדיין עוברים עליהם. למשל, יש זירות מסחר שאסור למכור בהן מוצרים ממדינות מסויימות. למשל בצרפת, יש מותגים שמותר למכור אך ורק לאירופאים או לצרפתים, כדי למנוע כניסת יבוא למדינה ותחרותיות במחיר. אם תפרו את החוק הזה, תקבלו תלונה מבעל זכויות המותג. במקרה של תלונה כזאת, אמזון יבקשו להעביר חשבוניות כדי לראות ממי קניתם את הסחורה, ולודא האם אכן הפרתם את החוק. במידה ובעל הזכויות טעה, ותוכיחו שלא הפרתם את החוק, התלונה תוסר. ריבוי תלונות מהסוג הזה יכול להביא לחסימת חשבון אמזון. 

לסיכום, מכירת מותגים היא מאתגרת וטמונים בה קשיים, אולם אם מצליחים להתגבר על הקשיים, הרי בידכם ארסנל מוצרים מצויין שלא דורש שום שיווק ומביא עימו כמות גדולה של מכירות במשך כל השנה. בקיצור, לא לבעלי לב חלש.

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.