1 דקות קריאה
אמזון מילון מונחים

אמזון מילון מונחים:


FBM – Fulfillment by merchant

הזמנות הנשלחות ישירות ע"י המוכר ללקוח הסופי. ברגע שיש הזמנה במערכת, המוכר צריך לשלוח ללקוח את ההזמנה

 FBA – Fulfillment by Amazon

הזמנות הנשלחות ללקוח הסופי מהמחסנים של אמזון, כאשר אמזון דואגת לשליחת ההזמנה והמוכר לא צריך לעשות כלום. במקרה זה, המוכר רק שולח את הסחורה למחסנים של אמזון וברגע שיש הזמנות, הם מטפלים בהן.

PPC – Pay per click

שיטת קידום מכירות הנהוגה לא רק באמזון, מיועדת לקדם את דף המכירה שלנו באמזון.

Listing

דף המכירה של המוצר באמזון

רוזה קופלר, מסחר באמזון, buy box, FBA,דרופשיפינג

Buy Box

בכל דף מכירה באמזון יש בצד ימין תיבה שרשום בה buy it now , יש לתיבה הזאת חשיבות מרובה ואסביר על כך בהמשך. רוב הקונים באמזון קונים ע"י לחיצה על התיבה הזאת.

Dropshipping

המונח דרופשיפינג לקוח מעולם השילוח. הכוונה בעולם השילוח היא למשלוח שיוצא ממדינה שהיא לא המדינה שלך ונמסר במקום אחר שהוא גם כן לא המדינה שלך. המשלוח הזה הוא משלוח שאתה מהווה בו בעצם צד שלישי.

המונח אומץ גם לעולם המסחר האלקטרוני והכוונה היא שסחורה יוצאת לא ממך כמוכר (ממישהו אחר) ונמסרת בד"כ ללקוח הסופי. כלומר אתה מהווה צד שלישי בעסקה.

 המותג הפרטי Private label

המותג הפרטי הוא יצור מוצר משלך שיהווה מותג חדש, בד"כ הכוונה לקחת מוצר קיים ולשדרג אותו או לבדל אותו ממוצרים קיימים, ובכך ליצור מוצר חדש ובלעדי ששייך לך עם מיתוג ולוגו. את הייצור בד"כ עושים בסין בגלל העלויות

ארביטראז' -Arbitrage

לקנות בזול ולמכור ביוקר, להרוויח מהפער.

Feedback

ניתן למוכר, עבור השירות הכולל שקבלת מרגע ההזמנה, שילוח, שירות לקוחות וכו, הפידבק נמדד מכוכב אחד שזה הגרוע ביותר ל-5 כוכבים שזה הפידבק הטוב ביותר.

רוזה קופלר, מסחר באמזון, FBM, דרופ שיפינג, Private label


ODR – Order defect rate

 אמזון מודדת אתכם כמוכרים בפרמטרים שונים. צריך לעמוד בסטנדרט שירות מאוד גבוה, שאם לא עומדים בו, החשבון יכול להחסם.

Review

סקירה שניתנת עבור המוצר בלבד, אין פה צורך לדבר על השירות שקבלת מהמוכר, אלא אך ורק על איכות המוצר, כדי שאנשים אחרים יוכלו להחליט האם הם רוצים לרכוש אותו גם כן

Rank

לכל מוצר באמזון יש ראנק, שמספר לכם בעצם כמה המוצר נמכר או לא נמכר. המוצר בד"כ מדורג גם בקטגוריה הראשית וגם בקטגוריה משנית, כשלפי הדרוג אפשר להבין האם המוצר נמכר הרבה או לא. הראנק משתנה כל הזמן ולא נשאר קבוע.

אז אחרי שאתם כבר למדתם את כל מה שצריך לדעת במילון המונחים של אמזון, בוודאי עולות לכם הרבה שאלות בנושא אמזון, מוזמנים לקרא בפוסט על השאלות הרווחות בקרב מי שרוצה להכנס לתחום מסחר באמזון - כאן בפוסט. בנוסף, תוכלו לקרוא כאן בהרחבה על שיטות המסחר הקיימות באמזון. 

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.