1 דקות קריאה
איך יצאתי לעצמאות בלי הון עצמי

תקופה ארוכה חשבתי על הדרך שעברתי משכירה לעצמאית ועל הידע שצברתי, וחשבתי איך אני יכולה לחלוק את הידע עם אנשים ולעזור להם להבין יותר טוב את עצמם ולאן הם רוצים להגיע.

ההחלטה להפוך לעצמאי היא החלטה שהרבה אנשים מתלבטים בה, וגם אני התלבטתי תקופה מאוד ארוכה. החלטתי לשתף אתכם בדרך שלי בצורה הכי אמיתית. הרבה אנשים מספרים איך הצליחו, אבל שוכחים לשתף המכשולים שעברו בדרך. בעיני להיות עצמאי זה מדהים, אבל אין לי ספק שזה לא מתאים לכל אחד, וגם אסביר בשלבים מאוחרים יותר למה.

הפוסט מלווה בתמונות של כל המוצרים שמכרתי בתקופה הראשונה שלי באיביי.

רוזה קופלר - מסחר אלקטרוני באמזון ובאיבייבובות WWF, מוצר נחשק בארה"ב

איך הכל התחיל

בגיל 20 חלמתי להיות עצמאית. אני יודעת שהרבה אנשים חולמים להיות עצמאיים אז זה די נפוץ. לא כ"כ הבנתי , אני חושבת, אז, מה זה בעצם להיות עצמאי, אבל זה מאוד משך אותי. הייתי סוליסטית תמיד בעבודותי כשכירה. עבדתי 15 שנה כאשת מכירות שטח. עבדתי לבד רוב הזמן, ניהלתי את עצמי בדרך כלל. את הלו"ז שלי, את הפגישות עם הלקוחות. הכל. בעצם תפקדתי כעצמאית שהיתה שכירה בתוך חברה. חיפשתי המון זמן רעיון לעסק, והיו לי המון רעיונות עם השנים, אבל איכשהו שום דבר לא הבשיל לעסק של ממש. אולי בגלל שאני אדם שאת רוב ההחלטות שלי , אני מקבלת על ידי אינטואיציה, וצריכה לשמוע ולהרגיש גונג , כדי לדעת שזה זה.

בגיל 36 יצאתי לחופשת לידה. הייתי בנקודה בה העבודה כבר לא איתגרה אותי וחשבתי על הדבר הבא שאני רוצה לעשות. נדל"ן תמיד עניין אותי אז עשיתי קורס יזמות בנדל"ן. ותוך כדי לקחתי קורס אינטרנטי על מכירה באיביי. הרעיון של מכירה באיביי ישב לי בראש הרבה שנים, אבל איכשהו לא עשיתי איתו כלום. היות ואני מאמינה שדברים מגיעים בזמן שאתה מוכן להם, כנראה שלפני זה , זה לא היה הזמן הנכון.


לא- לנדל"ן,  כן - למסחר אלקטרוני

הבנתי שהעיסוק בנדל"ן מרתק, אבל דורש הרבה נסיעות, כי נדל"ן, צריך לעשות הרבה בשטח..לצערי, לא היה לי את הזמן לזה עם תינוק, אז החלטתי לדחות את הנדל"ן בכמה שנים ולהתמקד באיביי.

חשוב לי לציין שלא היה לי כל הון עצמי, וכשאני אומרת כל הון עצמי, אני מתכוונת לכך שהיו לי לכל היותר 20,000 שח בבנק. השנה היא שנת 2014. הייתי נשואה, גרנו בשכירות ולא היו לנו כלל חסכונות.

התחלתי למכור דברים מהבית. פתחתי את הארונות שלי בבית והוצאתי משם כל מה שאני לא צריכה. בגדים, נעליים, משקפיים, מזכרות. המון דברים שלא השתמשתי בהם והצעתי אותם למכירה. אחד הדברים שגיליתי זה שאנשים קונים הכל!!!!! וכשאתם שואלים מה ז"א הכל? התשובה היא כל מה שעולה על הדעת. יש המון דברים שאתה חושב לעצמך, מי יקנה את זה? ואחד הדברים שלומדים במסחר אלקטרוני זה לא לחשוב במקום אנשים אחרים. תמיד יהיה מי שיקנה כל דבר. אז התחלתי למכור וראיתי שאפשר להרוויח כמה שקלים מהעניין, והרעיון מצא חן בעיני, והופ, הגיע הגונג המיוחל! מצאתי את העסק שאני רוצה לעצמי כבר הרבה שנים. אחרי חופשת הלידה שהקדשתי אותה ללימוד של שעות מרובות במהלך הימים, חזרתי לעבודתי כשכירה. בימים עבדתי כשכירה ובלילות הקדשתי את הזמן לפיתוח הנושא של מכירה באיביי. היות ומכרתי את כל המוצרים המשומשים שהיו לי, הבנתי שאני צריכה לפתח את השלב הבא, והוא מציאת מוצרים אמיתיים.

רוזה קופלר, מסחר אלקטרוני באמזון ואיביימעיל של אלוף אולימפי

איך מוצאים מוצרים שנמכרים טוב? 

התהליך של חיפוש מוצרים לקח לי כשנה. לא פשוט למצוא מוצרים, כי צריך למצוא מוצרים שהם גם מבוקשים וגם למצוא אותם במחיר אטרקטיבי למכירה בחו"ל. הדרך הכי פשוטה עבורי היתה להיכנס לחנויות או לרשתות פיזיות ולחפש מבצעים על מוצרים. הייתי נכנסת לחנות, ובהיותי בחנות, נכנסתי לאתר של איביי דרך הטלפון, ובדקתי אם המחיר המוצע בחנות הוא אטרקטיבי למכירה..(אגב יש הרבה דרכים למצוא מוצרים. לא חייבים לעשות את זה בדרך שאני עשיתי כמובן).

וככה הייתי עושה ניסוי וטעייה. קניתי מוצרים שונים, כולם בסוף נמכרו.  חלק ברווח, חלק בהפסד, אבל ככה למדתי מה כדאי לקנות ומה לא. נמשכתי מהתחלה לתחום של מוצרי קוסמטיקה וזה הכיוון שהחלטתי ללכת בו. הפצתי בין כל האנשים שאני מכירה, שאני מחפשת יבואן, יצרן או מישהו שמוכר מוצרים כלשהם (לא היה אכפת לי איזה) במחירים אטרקטיביים.

פניתי לכל מיני יבואנים בעצמי, וגיליתי שהם לא תמיד ששים למכור לסוחרי אינטרנט. היו כאלה שלא הבינו בכלל את הפוטנציאל המדובר של העסק.

לבסוף מישהו שהכרתי הציע לי לקנות סטוק קטן של מוצרי קוסמטיקה. בדקתי את המחיר, והוא היה אטרקטיבי. זאת היתה הקנייה הראשונה שעשיתי. מכרתי אותם די מהר והבנתי שמצאתי את המוצרים שאני רוצה למכור, עכשיו רק צריך למצוא מישהו שמוכן למכור אותם במחיר כדאי.

שקית של REAL MADRID מהחנות שלהם

הצעד הבא - פתיחת עוסק מורשה ושכירת מחסן

פתחתי עוסק מורשה. אמנם ההכנסות שלי היו מאוד נמוכות, אבל לא רציתי להסתכן, מאחר שאת כל ההכנסות העברתי לבנק בישראל. (לא ניתן היה לפתוח עוסק פטור במסחר אלקטרוני).

עכשיו זה היה קל יותר. על המוצרים שרציתי לקנות, היתה מדבקה של מי שמשווק אותם. התקשרתי למשווק בארץ והתחלתי לקנות מהם. בהתחלה בכמויות קטנות ואחסנתי בחדר שהיה לי בבית. עד שהבית היה מלא ארגזים והבנתי שאני חייבת לשכור מחסן. חיפשתי מחסן קטן, מהסוג שבדרך כלל מחזיקים נלווה לדירות בבניין מגורים. מצאתי מחסן בשכונה שגרתי בה, 2 רחובות מהבית שלי. עלות השכירות היתה אז 300 שח בחודש, אז זה היה נראה כמו סכום שאוכל לעמוד בו.
את הרווחים מהמכירות שעשיתי גלגלתי על מנת לקנות סחורה נוספת, כך שכל חודש יכולתי לקנות יותר מבחודש הקודם. לא השתמשתי בכסף שלי בכלל על מנת לקנות סחורה.  כל הפיתוח של העסק התבצע מגלגול הרווחים בלבד. תהליך איטי אמנם, אבל זה התאים לי, כי הייתי שכירה ולא רציתי לעשות מהפך תוך יום אחד.

אחרי תקופה שמכרתי, אבל לא מספיק כדי לייצר מזה משכורת חודשית, קבלתי הודעה בחשבון האיביי שלי מסוכן מכירות של חברה שמוכרת מוצרים דומים למוצרים שמכרתי.. הוא הציע לי להיפגש איתו .

רוזה קופלר, מסחר אלקטרוני באמזון ואיבייGAME BOY משומש

נקודת מפנה - מעבר מאיביי לאמזון

התלבטתי , כי לא ידעתי באיזו חברה מדובר, פחדתי שמדובר באיזה עוקץ כלשהו, אבל אני תמיד בגישה של להכיר אנשים, ולשמוע...אז נפגשתי איתו. הייתי קצת ספקנית בהתחלה, אבל כשהוא סיפר לי שהוא בעצם הספק העיקרי של מוכר גדול באיביי שהכרתי, שמוכר מוצרים כמו שלי, הבנתי שמדובר בספק טוב, והתחלתי לעבוד איתו.

אני מאמינה שיש אנשים שנשלחים אלינו בחיים כדי לעזור לנו, וממש הרגשתי שהוא נשלח אלי מהשמיים. מאוד רציתי להרים את העסק , אבל הרגשתי קצת תקועה עם הספק הראשון, כי היה להם מגוון מצומצם של מוצרים עם מחירים אטרקטיביים ולא יכולתי להתרומם.

הספק החדש  - נקרא לו רן לשם העניין, מאוד רצה שאגדל, ואפשר לומר שלקח אותי כמו סוג של פרויקט (כמובן שזה היה כדאי לו) ומאוד דחף אותי. הוא שימש ממש כמו מנטור. הוא הכיר טוב את המסחר האלקטרוני והיה לו המון ניסיון בתחום. הוא דחף מאוד לפתוח חשבון באמזון אירופה. אני לא כ"כ רציתי, כי היה לי כבר חשבון באמזון ארה"ב עם ניסיון לא כ"כ טוב איתם. באיביי הרגשתי בחממה, הרגשתי טוב. עשיתי מעט מאוד כסף אבל הרגשתי בטחון. אמזון הפחידה אותי, אבל הוא דחף בכל הכח. הסביר שהכסף הגדול נמצא שם. אז נכנעתי.

פתחתי חשבון באמזון אירופה....

והשאר? היסטוריה

באוגוסט 2018 עזבתי את העבודה כשכירה ועברתי לעבוד כסוחרת באמזון במשרה מלאה.

על הדרך שעשיתי אספר בפוסטים הבאים, בינתיים אתם יכולים לקרוא על הכישלון הראשון שלי באמזון כאן.

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.