1 דקות קריאה
פתיחת קטגוריות באמזון

אם כבר קראתם את הסיפור האישי שלי, אז אתם יודעים שאני מוכרת מותגים באמזון בקטגוריה של היופי. כדי למכור את המותגים, הייתי צריכה בעצם לפתוח את קטגוריית הטופיקלס וגם את המותגים עצמם. בפוסט שלפניכם תוכלו להבין קצת יותר על קטגוריות סגורות באמזון ואיך פותחים אותן. 

לא כל המוצרים באמזון פתוחים למכירה לכל אחד. ישנן קטגוריות שמצריכות אישורים מיוחדים כדי שתוכלו למכור בהן. בד"כ הקטגוריות שנדרשות לאישורים, נועדו להגן על הלקוח. אמזון רוצה לוודא שהסחורה נקנית מספקים מורשים והיא מקורית. אמזון עושים הכל כדי שחווית הלקוח תהיה מצויינת, ואחד הדברים שהם עושים הוא מלחמה בזיופים. כשהם מבקשים חשבוניות מהמוכר, הם יכולים להחליט האם לאשר לו למכור או לא לפי הספק. אם הספק עונה על כל דרישותיהם, הם יאשרו למוכר למכור, אך אם יש ספק בקשר לספק, הם לא יאשרו את המכירה. 

רשימת הקטגוריות שמצריכה אישור למכירה באמזון נמצאת כאן:

https://sellercentral.amazon.com/gp/help/help.html?itemID=200332540&language=en_US&ref=ag_200332540_relt_G200333160

למרות שכתוב שקטגוריית הביוטי (היופי) אינה מצריכה אישור מיוחד, כדי למכור מוצרים שבאים במגע עם העור שלנו, צריך לפתוח באמזון את מה שנקרא TOPICALS

איך יודעים אם מוצר מסויים מצריך אישורים ואיזה? 

פשוט הולכים בסנטרל סנטר להוספת מוצר, מקישים את האסין שברצונכם לבדוק, ואז אם צריך אישור, יופיע לכם Request approval

אם מופיע SELL YOURS זה אומר שאין צורך באישור.

ככה אתם יכולים לבדוק כל מוצר באמזון. אם המוצר שלכם לא קיים, אתם יכולים לבדוק מוצרים דומים למוצר שלכם.

איך יודעים מה נדרש לשם קבלת אישור למכור מוצרים בקטגוריות סגורות? 

כשאתם לוחצים על Request approval  אתם יכולים לראות בעצם מה אמזון מבקשים מכם על מנת לפתוח את הקטגוריה. בד"כ מדובר בחשבוניות. הדרישות משתנות מקטגוריה לקטגוריה, אבל יש לשים לב שהחשבונית שאתם שולחים לאמזון חייבת להכיל את כל הבקשות שלהם.

דגשים לחשבוניות: 

החשבונית חייבת להיות באנגלית או באחת השפות המקובלות על אמזון. הם לא מקבלים חשבוניות בעברית ולא מקבלים חשבוניות מתורגמות, גם לא נוטריונית.

הם בודקים את הספק שמופיע בחשבונית. הם בודקים לעומק את האתר של הספק. אם לספק שלכם אין אתר אינטרנט, הסיכוי שיאשרו לכם הוא אפסי.

הם לא מאשרים חשבוניות של כל ספק באשר הוא. הם עושים כל מיני בדיקות פנימיות שלהם , כדי להחליט אם הם מאשרים את החשבוניות או לא.

אם בקשו חשבונית מתאריך מסויים, יש להקפיד על זה. היות והתאריכים האמריקאיים נכתבים הפוך משלנו (כלומר הם כותבים קודם את החודש ואחכ את היום), במידה ויש לכם תאריך שנכתב הפוך מהאמריקאים, כדאי להוסיף בהערות את התאריך במילים, כדי שלא יפסלו על זה, קרה לי כבר. 

פתיחת Topicals באמזון

אמזון מבקשת בנוסף לחשבונית של הספק גם צילומים של המוצר מכל עבר. תדאגו לצלם בצורה ברורה, שיראו את כל מה שכתוב.

איך פותחים מותגים/ברנדים באמזון?

אם אתם רוצים למכור מותגים מוכרים כמעט בכל קטגוריה, ברוב הפעמים תידרשו לפתיחת הברנד. מה המשמעות? תידרשו להציג חשבונית שעומדת בקריטריונים שאמזון יציג לכם, מספק שמקובל על אמזון. הדרישות בד"כ דומות לדרישות של פתיחת קטגוריות.

החשבונית שתציגו תצטרך להיות באנגלית או באחת השפות המקובלות על אמזון. חשבונית בעברית לא תתקבל וגם לא חשבונית מתורגמת.

באמזון אירופה יתקבלו אך ורק חשבוניות מהאיחוד האירופי ולא ממדינות אחרות, היות וזה נוגד את חוקי הסחר באירופה

שימו לב לכל הבקשות של אמזון, תאריך החשבונית וכל הפרטים שנדרשים להופיע על החשבונית. הם בודקים הכל לעומק. הם עושים בדיקה מקיפה של הספק בגוגל , באתר שלו ובעוד מקומות, ועל סמך כך הם מאשרים. מספיק להראות חשבונית של 10 יחידות ממוצר אחד של אותו מותג, כדי לפתוח את אופציית המכירה של המותג כולו.

יש מותגים שלא ניתן לפתוח ולא ניתן למכור ללא אישור מבעל המותג עצמו. במקרה כזה, תראו את ההודעה כשתנסו למכור מוצר כזה, תראו שאין אפשרות לפתוח את המותג. אם מותג סגור בזירה אחת, אין זה אומר שהוא סגור גם בזירה אחרת. 

כל פתיחת קטגוריה או מותג מתיחסת אך ורק לזירה מסוימת, ואין לה שום קשר לזירות האחרות. אם לא קבלת אישור למכור בזירה אחת, אין זה אומר שום דבר לגבי התשובה שתקבלו בזירות האחרות. אין שום קשר בינהן. כלומר, אם קיבלת אישור בארה"ב אין זה אומר שיאשרו לכם בקנדה למשל וההפך.

 "אמזון שלחו לי דחיה, האם זה אומר שאני לא מורשה למכור בקטגוריה הזאת"?

לא, אתם יכולים לשלוח להם אינסוף בקשות. זה שלא אישרו אתכם לא אומר שפעם הבאה גם כן לא יאשרו.  אם לא אישרו פעמיים, זה אומר שיש כנראה איזושהי בעיה בחשבונית ואולי כדאי להשיג חשבונית חדשה.


אם אין לכם דרך להשיג חשבוניות או שאמזון לא מקבלת את החשבוניות שלכם, אתם יכולים להעזר בשירות של חברה חיצונית בכסף. אני אישית מכירה חברה אחת שהיא אמינה ואני יכולה להמליץ עליה. מוזמנים לפנות אלי ישירות ולקבל 75$ הנחה לפתיחת קטגוריות.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.