1 דקות קריאה
מה זה BUY BOX

כשמתחילים לסחור באמזון, עולים המון מונחים חדשים שאנחנו לא מכירים. אחד המונחים הראשונים שנתקלים בו באמזון הוא ה BUY BOX. אז מה זה ה BUY BOX  הזה בעצם?

אתחיל בהקדמה והסבר על שיטת המכירה של אמזון לקונים בניגוד לאיביי ולאלי אקספרס. באיביי כשאנחנו מחפשים מוצר, או לחלופין באלי אקספרס, אנחנו רואים הרבה מאוד אופציות לפעמים של אותו מוצר אצל מוכרים שונים. אנחנו יכולים לראות את כל המוכרים שמוכרים את אותו המוצר, ולבחור את המוכר שאנחנו רוצים לקנות ממנו. באמזון זה לא עובד בצורה הזאת. לכל מוצר אמור להיות דף מכירה אחד בלבד, כאשר בפועל לפעמים ישנם כמה דפי מכירה לאותו מוצר (שזה לא תקין, אבל זה קורה).  בכל דף מוצר נמצאים כל המוכרים שמוכרים את אותו מוצר, כאשר אמזון עושה את מירב המאמצים שהלקוח לא ידע שיש מספר מוכרים, ואמזון תוכל לבחור את המוכר שימכור לכם בעצמה.

ועכשיו אפרט:

נניח שאני רוצה לקנות תיק של מייקל קורס

בתמונה למטה אתם רואים את התיק שבחרתי, ומצד ימין יש תיבה שמוקפת בעיגול ונקראת " BUY IT NOW" . אמזון מעונינת שהלקוח פשוט ילחץ על התיבה הזאת. התיבה הזאת היא ה BUY  BOX. מאחורי התיבה הזאת ישנו אלגוריתם שעושה רוטציה בין כל המוכרים שמוכרים את אותו מוצר.

שימו לב שמתחת לBUY IT NOW, יש שורה בקטן שכתוב SOLD BY DESIGNER STORE שזה בעצם שם המוכר שנמצא כרגע בביי בוקס.

רוצים לדעת איך יודעים כמה ואיזה מוכרים כרגע את המוצר?

רואים את השורה הקטנה שמוקפת בכחול? ובכן, יש 11 מוכרים למוצר הזה. כמובן, שאמזון עושה הכל כדי שהלקוח לא יראה את השורה הזאת, ולכן היא כ"כ קטנה ובקושי שמים לב אליה.


מה קורה אם לוחצים על השורה  הזאת?



יפתח חלון כמו שאתם רואים בצד ימין עם רשימת כל המוכרים של אותו מוצר, ואז תוכלו בעצם לראות שיש מחירים שונים לאותו מוצר, ותנאי שילוח שונים ומדינות שונות שמהן נשלח המוצר. בbuy  it now  במסך הראשי ישנו מחיר של 100$, ואילו ניתן לראות שאפשר לקנות את אותו תיק ממוכר אחר גם ב 84$.

אז למה זה בעצם קורה?

אמזון מעונינת שהשליטה במי ימכור ללקוח תהיה אצלה. כך למשל, היא יכולה לתת עדיפות לעצמה, כשהיא מוכרת בעצמה את המוצר. כך היא יכולה לתת עדיפות למוכרים שמשתמשים בשירות ה FBA שלה ולעודד אנשים לשלוח לFBA. כך היא יכולה " להעניש" מוכרים שלא עומדים בסטנדרטים שלה, וכך היא יכולה לדחוף את שוק המחירים כלפי מטה כל הזמן, ולשמור על מחירים תחרותיים.

אמזון אוהבת שליטה זה בטוח, ושיטת הביי בוקס מדגישה את זה.

נשמע שיש המון חסרונות לשיטה הזאת, אבל יש יתרון אחד גם. זה לא כתוב בשומקום ואני חולקת איתכם משהו מניסיוני האישי. אם תשמרו על אותן רמות מלאי ועל DEFECT RATE  טוב, תקבלו כל חודש את אותו מספר הזמנות פחות או יותר מאמזון. נכון, שפה ושם יכולות להיות ירידות, אבל אמזון באופן מוזר דואגים לאזן. אני מדברת על מכירה של מוצרים קיימים ומבוקשים באמזון ולא מכירה שדורשת PPC או קידום כלשהו. כלומר, אם אתם מוכרים מוצרים שיש להם ראנק גבוה, והמוצרים האלה נמכרים כל הזמן, אתם תקבלו בעצם משכורת קבועה מאמזון כל חודש. שזה שוס בעיני!

אז איך אפשר לקבל כמה שיותר ביי בוקס?

האלגוריתם של אמזון מחלק את זמן היממה בין המוכרים לפי השיקולים שלהם. זאת אומרת, כל מוכר יופיע בביי בוקס סך זמן כלשהו. למשל מוכר אחד יכול להופיע שעתיים ומוכר יכול להופיע חצי שעה. אז המטרה היא בעצם להופיע שם רוב הזמן ואם אפשר כל הזמן.

תהיו זוליםלא חייבים להיות יותר זולים מהנמוך ביותר, אפשר להיות שוויים לנמוך ביותר. אם כל הזמן תנסו להיות הכי זולים, תורידו את המחירים כלפי מטה ותשחקו את הרווח שלכם וחבל. תעבדו חכם.

האם זה מספיק להיות הכי זולים? התשובה היא לא.

FBA מעלה את הסיכוי משמעותית להופיע יותר בביי בוקס, כי הסחורה נמצאת במחסנים של אמזון, ומן הסתם הם רוצים להפטר ממנה ולעשות מקום במחסן.

אם אמזון מוכרת את אותו מוצר בעצמה, היא בד"כ תופיע בבייי בוקס רוב הזמן עד שיגמר לה המלאי.

זמני שילוח קצרים עוזריםאופציה של 2 צורות משלוח –חינם ומהיר עוזרות.

תשמרו על דירוג מוכר תקין. פידבקים שליליים עלולים להוריד לכם את המכירות.

אמזון שולחת כל כמה ימים מייל שמסביר למה אתם לא בבי בוקס, בד"כ מדובר במחירים שהיא רוצה שתורידו, ככה שניתן לתקן.

בנוסף, יש ב INVENTORY אופציה בצד ימין לבחור לראות מי בביי בוקס בכל מוצר, ככה אפשר לראות אם אתם הכי זולים או לא ומי מקבל את הביי בוקס בכל רגע נתון ולנתח את זה.

אפשר לעבוד עם REPRICER  חיצוני שמשווה כל הזמן מחירים עם הנמוך ביותר, אפשר גם לעבוד עם ה REPRICER  של אמזון שהוא חינם.

אז האם שווה למכור מוצרים נחשקים ולהתחרות עם עוד 20 ולפעמים 60 מוכרים על הביי בוקס? אם יש לכם מחיר תחרותי, חד משמעית כן.  היות ואני עצמי מוכרת מותגים ומתחרה על הביי בוקס, כל מה שנכתב כאן נכתב מניסיון אישי. 

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.