1 דקות קריאה
שיטות המסחר הקיימות באמזון


באמזון קיימות 4 שיטות מסחר:


  •  PRIVATE LABEL
  •  ארביטראז' באמצעות דרופשיפינג (תוכלו לקרוא הסבר קצר בפוסט של מילון המונחים)
  • ארביטראז'  FBM  באמצעות יצוא מהארץ
  • ארביטראז' FBA

ניתן לשלב בין השיטות.

כל אדם שאני מספרת לו שאני מוכרת באמזון, תמיד אומר: אה, אז את מוכרת מהבית! בישראל השיטה שנלמדת ברוב הקורסים, אם לא בכולם, היא שיטת המותג הפרטי. משום מה, נראה לישראלים שיותר קל לייצר מוצר בסין, מאשר לטפל בכל עניני הלוגיסטיקה של מחסן בארץ ושילוח בינלאומי. 

אז אני לא עובדת מהבית, ובעיני להחזיק מחסן, זה הרבה יותר קל. אני מסבירה פה בתמציתיות על כל שיטה, ברור שהתהליכים עצמם בכל שיטה הם מורכבים יותר מההסבר המתומצת.

1. שיטת המותג הפרטי – Private label

בשיטה זאת אתם מכניסים לאמזון מוצר חדש לגמרי שלא קיים באמזון. יש שיטות שונות ותוכנות שונות לאיתור מוצרים שיכולים להצליח באמזון. בשיטה זאת, קודם כל מאתרים מוצר, אח"כ בוחרים ספק (בד"כ בסין בגלל העלויות) מייצרים את המוצר, שולחים אותו למחסנים של אמזון (FBA).

הדרך מאיתור מוצר ועד לשלב הסופי היא ארוכה ואורכת חודשים. יש המון נקודות שעוברים בדרך ואני לא אכתוב כאן את כולן. יש המון דברים שיכולים להיכשל בדרך והרבה דברים לא צפויים שיכולים לקרות.

דברים שצריך לקחת בחשבון:

צריך לבדוק מראש בצורה מקיפה מה נדרש מבחינת אמזון להכניס את המוצר למחסנים שלה. אנשים רבים לא עושים את הבדיקות המקיפות ומגלים כשהמוצר כבר מוכן שבעצם הם זקוקים לאישורים או לבדיקות שעולים הרבה כסף, ומאבדים זמן. יש דברים שאמזון דורשת כגון תקנים מסוימים, אישורים וכו, בנוסף, ישנן קטגוריות מכירה שמצריכות אישורים ונדרשת ניירת מסוימת, אלו דברים שכדאי לדעת מראש ולוודא שיש לכם אותם.

יש לבדוק עניינים של זכויות יוצרים לפני שמייצרים מוצרים.

חשוב להבין שהכנסת מוצר חדש לאמזון פירושה שאף אחד לא מחפש את המוצר הספציפי הזה, כי הוא לא מוכר. הדבר מחייב קידום מכירות בעלות כספית, על מנת שהמוצר יופיע בעמודי החיפוש הראשון ותהיה לו חשיפה.

בנוסף, המוצר צריך לצבור סקירות מוצר, כאשר רוב הלקוחות אינם משאירים סקירות.

יש להקים עמוד מכירה איכותי הכולל מלל ותמונות איכותיות של המוצר

כדאי לרשום את המוצר גם ב brand registry  באמזון, כי אחרת מתחרים יכולים "להתלבש" לכם על עמוד המכירה.

אלו הן רק אבני הדרך, אבל הדרך לפרייוט לייבל היא דרך מאוד מורכבת בעיני ויש עוד המון פרמטרים שיש ללמוד ולקחת בחשבון.

מצד שני, אתם בעלי המותג הבלעדיים ואין לכם מתחרים! (בהנחה שאיזה סיני לא גנב אתכם) אחוזי הרווח בד"כ בשיטת המותג הפרטי הם גבוהים.

בישראל, זוהי שיטת המסחר הפופולרית שרוב הסוחרים עובדים בה. לדעתי, בעיקר כי הקורסים מכוונים לשם.

רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCEImage caption


2. ארביטראז' -  דרופשיפינג

היתרונות בשיטה הזאת שאנו רק המתווכים בין הספק לקונה, אנחנו לא קונים סחורה מראש.

חשוב להבין שכשמוכרים מוצר שכבר קיים באמזון ויש לו ראנק טוב, אין לנו כל צורך לשווק אותו ולשכנע אנשים לקנות אותו, שזה חוסך לנו הרבה בתהליך.

בשיטה הזאת אנחנו מפרסמים מוצרים למכירה שמצאנו אותם נמכרים בזול יותר במקום אחר, נניח בוולמארט, ואז כשהמוצר נמכר באמזון, אנחנו מיד קונים אותו מוולמארט עם כתובת הקונה שלנו, וולמארט ישלחו את המוצר ישירות לקונה. יש הרבה סיכונים בשיטה הזאת, מבחינת מלאי ומחירים, אבל היא אפשרית.



רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE


3. ארביטראז' FBM

בדומה לסעיף 2 , אתם צריכים לאתר סחורה במדינה שלכם שמחיר הקניה הוא לכל היותר חצי מחיר מהמחיר שנמכר באמזון. בשיטת מכירה זאת, צריך לאתר מוצרים, ספקים, להחזיק את הסחורה במחסן, בשלב מתקדם להעסיק עובדים , לעבוד עם חברות שילוח ולבצע את שירות הלקוחות בעצמכם.

אם אתם חושבים לעצמכם, איך אני אמצא מוצר שמחירו בישראל הוא חצי מהמחיר באמזון, תחשבו שוב! למרבה הפלא, יש המון מוצרים בישראל שנמכרים בזול יותר ממה שהם נמכרים בחו"ל, צריך רק לחפש.

היתרון בשיטת הארביטראז' הוא שהמוצר הוא מוצר שכבר נמצא באמזון, אנשים מחפשים אותו והוא מוצר מבוקש, כך שבשיטה הזאת אתם קמים כל בוקר וההזמנות מחכות לכם. אין כל צורך לשווק את המוצר, הוא מוכר את עצמו. בדרך כלל אחוזי הרווח נמוכים משמעותית משיטת המותג הפרטי, מצד שני, אפשר להגיע למצב שיש כמות רבה של הזמנות, כלומר עדיין אפשר להרוויח בצורה יפה. זאת השיטה שאני בחרתי לסחור בה, אתם יכולים לקרוא על הסיפור האישי כאן.

4. ארביטראז' FBA


שיטה בה מחפשים מוצרים שנמכרים כבר באמזון, ויש להם ביקוש , במקומות אחרים בהם ניתן להשיג את המוצר בזול יותר. ניתן לחפש את המוצר באתרים מקבילים למשל כמו וולמארט או טרגט וניתן לחפש את המוצר אצל הספקים עצמם של אותו מוצר. בשיטה זאת אנחנו קונים את המוצר בכמות מאותו מקום שמצאנו אותו בזול ושולחים למחסנים של אמזון. כששולחים למחסנים של אמזון ,המוצרים נדרשים למדבקות של ברקוד על המוצרים. במידה ואתם מבקשים מאמזון שיעשו את ההדבקה הזאת עבורכם, תהיה לכך עלות כספית.  ישנן 2 אופציות בעצם, אחת לשלוח למחסנים של אמזון ישירות או לשלוח למחסן ביניים שיעשה את ההדבקה ואריזת המוצרים עבורכם.

המחירים באמזון משתנים כל רגע נתון, צריך לאתר סחורה זולה משמעותית מהמחירים שנמכרים באמזון, שלא יצא מצב שכשהסחורה תגיע לאמזון תגלו שהמחיר ירד משמעותית וקניתם במחיר לא כדאי.

אפשר גם לקנות סחורה, בארץ ולשלוח את כולה למחסנים של אמזון במידה ואתם לא רוצים לטפל בהזמנות. יש לכך יתרון, כי אתם לא מתעסקים בלוגיסטיקה ובשירות הלקוחות,, אך יש עלויות גבוהות מצד אמזון לשירות. מבחינת מיסוי בארה"ב בגלל רף המיסוי הגבוה, קל להכניס סחורה ללא תשלום מיסים, אך בזירות אמזון האחרות אין זה ככה, ולכן FBM יכול להיות משתלם יותר.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.