1 דקות קריאה
יתרונות וחסרונות AMAZON

אמזון היא קודם כל אתר הקניות הגדול בעולם. כמות הקניות שמבוצעת באמזון לא עומדת בתחרות עם שום אתר.

כלומר, אמזון יודעת להביא לנו כמוכרים, כמות גדולה של קונים. אנחנו לא צריכים לחפש את הקונים, כי אמזון מביאה אותם בשפע.

רוזה קופלר שילוח בינלאומי ומסחר אלקטרוני באמזון ואיביי.


הכסף הגדול נמצא באמזון, בזה אין ספק

יחד עם זאת, בעיני אמזון היא המערכת הקשה והנוקשה בעולם. 

אמזון רואה את הלקוח כאלוהים, לא פחות מזה. כל החוקים של אמזון הם תמיד לטובת הלקוח ולא לטובת המוכר. אני מוצאת את עצמי מחזירה אלפי יורו בחודש ללקוחות, רק כי ככה אומרים החוקים היבשים באמזון. פעם, היה כואב לי הלב להחזיר 60 יורו ללקוח, היה קשה להפרד מהכסף. היום עושה את זה בלי למצמץ, כי ככה זה באמזון. אין עם מי להתוכח. לדוגמה:

אם מוצר נמסר ללקוח ויש סריקה של מסירה, והלקוח אומר שלא קבל את המוצר, הלקוח צריך לקבל זיכוי. אם אין אישור חתימה סרוק בידי המוכר, אין מה להתוכח.

אם הלקוח טוען שהמוצר מזויף, פגום או שבור הוא בכלל לא חייב להחזיר את המוצר, כמובן שמגיע לו החזר.

לקוחות מנצלים לא מעט את החוקים של אמזון וזה גורם ללקוחות פעמים רבות להתלונן תלונות שקר, רק כדי לקבל מוצרים בחינם.

מערך שירות המוכרים, לא ממש תומך במוכרים, וצריך להתרגל למצוא פתרונות בלעדיו, כי הם לא באמת יודעים לתת פתרונות, פעמים רבות תתקבלנה תשובות סותרות.

אמזון משלמת כיום שבוע לאחר תאריך המסירה המשוער. כך שאם אתה יצואן מישראל למשל, הכסף עבור מכירה יתקבל כ 5 שבועות לאחר ביצוע המכירה. זה לא אותו דבר ב FBA כמובן.

רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE


SELLER PERFORMANCE – אני חושבת שזאת הנקודה הכאובה ביותר שכל מוכר באמזון יתקל בה בשלב כלשהו.

אני נתקלת בהתנהלות מולם בעיקר בתלונות של לקוחות על מוצרים מזויפים . כשדבר כזה קורה, אתה צריך להגיש תוכנית פעולה PLAN OF ACTION , ולהראות חשבוניות מקוריות של הספק עבור הסחורה.

את הנ"ל צריך לשלוח למחלקת הפרפורמנס שאין טלפון להשיג אותם, לא ניתן ליצור איתם שום קשר גם לא דרך SELLER SUPPORT, ומה שעוד יותר קשה, זה שהתשובות מהם מגיעות בצורת תבניות מובנות, הם לא כותבים מלל חופשי לעולם.

המחלקה הזאת גם אחראית על כל עניין סגירת החשבונות באמזון ופתיחתם.

אם יש משהו שהצלחתי ללמוד היטב בתקופה שאני סוחרת באמזון, זה את ההתנהלות מול המחלקה הזאת. מה בדיוק לשלוח, איך לכתוב ערעורים.

החשבון שלי באמזון נסגר 4 פעמים בתקופה של 3 שנים, ואתם יכולים לתאר לעצמכם את עוגמת הנפש והבעיתיות, במיוחד כשמדובר במקור הפרנסה שלי.

בזמן שחשבון האמזון נחסם, אמזון מחזיקה את הכסף ולא משחררת אותו עד שהחשבון נפתח. אין זמני תגובה מוגדרים מראש לערעורים. לפעמים הם עונים תוך יום או יומיים , לפעמים הם עונים אחרי חודשים. אין חוקיות לעניין, לא ניתן לזרז את התשובות בשום אופן.

FBA

שירות ה FBA נותן לנו כמוכרים את האופציה לשלוח את הסחורה למחסנים של אמזון, ולא לטפל בהזמנות הפרטניות. אמנם זה מהווה יתרון גדול, אך צריך לקחת בחשבון שאנו משלמים לאמזון על האחסנה הזאת ואם קורה משהו לא צפוי כמו חסימה של הליסט או חסימה של החשבון, לפעמים צריך להוציא את הסחורה שנמצאת שם, כלומר העלות יכולה להיות גבוהה.

אז אתם שואלים למה בכל זאת אמזון? כי הם כן נותנים לכם את האפשרות לעשות הרבה כסף. חשוב להבין שיש לזה מחיר.

את הסיפור האישי שלי באמזון אתם יכולים לקרוא כאן


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.