1 דקות קריאה
איך למצוא מוצרים שנמכרים טוב באיביי?

שאלת מיליון הדולר שנשאלת כל הזמן, איך למצוא מוצרים למכירה? בעצם המוצרים שלנו הם המפתח להצלחה. אם נמצא מוצרים שנמכרים הרבה, הרי עשינו כבר חצי דרך. אז מה בעצם צריך? למצוא מוצרים שנמכרים הרבה, ולמצוא מישהו שימכור לנו את המוצרים במחיר כזה שנוכל להתחרות במשווקים עולמיים אם אנחנו מכוונים לשוק הבינלאומי.

כשאתם מוכרים באיביי, אתם יכולים לקחת בחשבון שני שווקים, את השוק הישראלי שקונה באיביי ואת כל העולם.

בהערכה גסה אני יכולה להגיד שמחיר הקנייה שלכם  צריך להיות לכל היותר חצי ממחיר המכירה שתראו באתר. כמובן שיש פה משתנים כמו כמה בעצם אתם רוצים להרויח? כמה מכירות המוצר הזה עושה ביום? צריך לקחת הכל בחשבון, כמובן שאם מחיר המוצר מהווה 20% ממחיר המכירה באתר, יש לכם מוצר מאוד רווחי. הכל בהנחה שאתם תחזיקו את המלאי כאן ותשלחו אותו מישראל לחו"ל. אני אומרת חצי בערך, כי יש לנו עלויות משלוח ועלויות עמלות פייפל ואיביי.מוצר שעלותו חצי מחיר ממחיר המכירה שלו,ישאיר אותנו עם רווח סביר בד"כ.

איך מתחילים לחפש מוצרים למכירה באיביי?

תתחילו למכור דברים משומשים. למה? כי ככה מקבלים את המושג הכי טוב של מה הולך ומה לא הולך. הדברים שיש לכם בבית , שייכים לקטגוריות שונות. כשתתחילו למכור, תתנסו במוצרים שונים וככה גם תבינו לבד מה אתם רוצים למכור ומה לא. המכירה הזאת נותנת לכם את הפרקטיקה, של להעלות דפי מכירה, לכתוב ITEM DESCRIPITION,  לכתוב כותרות, לתמחר, לחפש את המוצר באיביי ולהבין מה שוויו. ככל שתתאמנו יותר, יהיה לכם קל יותר בהמשך.

אני אישית חושבת שכדאי למכור מוצרים ש"מדברים" אליכם, ואני אסביר. בתחילת דרכי, כשמכרתי מוצרים משומשים מהבית, מכרתי מוצרים מקטגוריות שונות ומשונות. מכרתי בין השאר ציוד דייג. דייג אגב, זאת קטגוריה חזקה מאוד והמוצרים מבוקשים. התלהבתי מאוד וכבר חיפשתי את היבואן של ציוד דייג כדי להתקשר אליו, אבל עצרתי. כשהעליתי את דפי המכירה, הבנתי שאין לי שום הבנה בדיג, אני לא יודעת איזה מילות חיפוש אנשים מחפשים, לא ידעתי לבנות כותרת טובה, לא ידעתי להסביר ב ITEM DESCRIPITION בדיוק מה המוצר, חוץ ממה שהיה כתוב עליו, והבנתי שכדי למכור ציוד דיג רצוי שיהיה לי איזה ידע בסיסי בדייג. מכרתי את כל מוצרי הדייג עם עזרה מהגרוש שלי שהסביר לי על הציוד (הוא היה שלו),אבל הבנתי שאני לא מעונינת למכור מוצרים בתחום שאין לי עניין בו, ואין לי עניין ללמוד אותו. לכן עצתי הראשונה, תבחרו תחום שאתם מבינים בו ויהיה לכם כיף להתעסק איתו, כי אם לא יהיה לכם כיף, לא תתמידו. לדעתי, אתם צריכים להתלהב מהמוצרים, מהסחורה. באופן מצחיק ניתן להגיד, אני ממש התרגשתי בשנים הראשונות כשקבלתי סחורה. מאוד אהבתי את המוצרים שאני מוכרת, התענינתי בהם והיה לי כיף כל ענין ההתעסקות עם העלאת המוצרים למכירה. משערת שאם לא היה לי כיף, היה לי קשה להמשיך עם זה. 


כלים מקצועיים לחיפוש מוצרים

על מנת לחפש מוצרים אנחנו יכולים להשתמש בכלים שונים: כלי חינמי בסיסי ראשון באיביי עצמה שנקרא  completed listings שנמצא בסרגל חיפוש המוצרים. בשימוש בכלי הזה, אתם בעצם יכולים לראות האם המוצר שאתם מחפשים כבר נמכר בעבר באיביי, באיזה מחיר ובאיזו כמות. המידע לא מדוייק ולא מקיף, אבל נותן איזשהו מושג. למשל יצא לי לבדוק פריט אספנות בדרך הזאת, וראיתי שהמוצר לא הצליח להמכר בכלל ע"י האנשים שמכרו אותו, מה שאומר שכנראה לא היה לו מספיק ביקוש. כדי להשתמש בכלי הזה, אתם צריכים קודם כל לחשוב על איזה מוצרים אתם רוצים את המידע הנ"ל.

TERAPEAK - תוכנה שתיתן לכם נתונים אמיתיים של המכירות באיביי,העלות החודשית שלה היא 20 $. אתם יכולים להשתמש בה פרק זמן ואף לבטל אחרי זה, אין כל התחייבות. התוכנה תתן לכם נתונים לפי פרקי זמן, לפי זירות,לפי קטגוריות וגם פר מוצרים.  תוכלו לראות מה הקף המכירות של המוצרים שאתם מתענינים בהם או להבין מה הם המוצרים הנמכרים ביותר' לקבל מידע על המתחרים שלכם, וככה לכוון את עצמכם לעבר המטרה. למי שיש כבר חנות באיביי, השימוש בטראפיק הוא חינם. אתם נכנסים לאתר ועושים התחברות, ואז תהיה לכם את האופציה להתחבר דרך חשבון האיביי שלכם, והשימוש בתוכנה יהיה דרך החשבון.

בנוסף יש את הכלי החינמי Google trends  שאתם יכולים לראות בו את מגמת הטרנדים בעולם. אתם יכולים לבדוק בכלי הזה שעובד על מספר חיפושים בגוגל, מוצרים בכל מיני מקומות בעולם ולהבין מה אנשים מחפשים. 

זיק אנליטיקס - תוכנה בתשלום שווה כל שקל היא זיק אנליטיקס. תוכנה שמשתמשת בבינה מלאכותית למציאת מוצרים מנצחים. יש לכם התנסות של שבוע בדולר אחד בלבד, זה ללא ספק שווה.

על יתרונות התוכנה תוכלו לקרוא כאן. אני אמנם לא דרופשיפרית, אבל אם אתם כבר רוצים ללמוד דרופשיפינג ממליצה על הקורס הדרופשיפינג של  זיק אנליטיקס.

מותגים בכל קטגוריה יהיו מוצרים מצויינים למכירה. רק צריך לקחת בחשבון שמותגים הם TROUBLE MAKERS, כי הם נמכרים הרבה, מצד שני יש הרבה איסורים מצד בעלי הזכויות בכל מיני מקומות. צריך להיות מאוד זהירים. יכולים לקרוא כאן על זכויות יוצרים באיביי. (VERO).

מצאתם משהו שאתם מתחברים אליו? מעולה. בדקתם האם הוא נמכר טוב באיביי בעזרת הכלים שציינתי למעלה? מעולה. אז אתם מוכנים לשלב הבא.

איך למצוא ספקים למוצרים שאתם רוצים למכור?

עכשיו אתם צריכים למצוא את המוצרים שבדקתם במחיר טוב לקנייה. הדרך הפשוטה למצוא את היצרן או היבואן היא גוגל או לחלופין, על כל מוצר יש מדבקה עם פרטי היצרן או היבואן שלו, ככה שאתם יכולים לאתר את זה בקלות. הבעיה היא, שהרבה מאוד יצרנים ויבואנים לא מעונינים שהסחורה שלהם תגיע למכירה באיביי או באמזון, ואז ברגע שתגידו להם שזה הולך להימכר שם, הם לא ירצו למכור לכם. יבואנים בד"כ לא רוצים למכור, כי הם חתומים על חוזים עם חו"ל שהם אמורים למכור רק בישראל, וכשהסחורה שהם מייבאים נמכרת לחו"ל הם בעצם מפרים חוזים. בכל מקרה, יש מספיק מוצרים שכן תוכלו לקנות, ויש גם המון מוצרים שמיוצרים בישראל ונמכרים לחו"ל שיש להם הרבה ביקוש.

תהיו ערים להזדמנויות. תכנסו לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק. ביד 2 אפשר למצוא אנשים שמוכרים סטוקים. כשנגמרו לי המוצרים המשומשים שמכרתי מהבית, קניתי ביד 2 לא מעט מוצרים מענינים שכבר ידעתי שנמכרים טוב, ועשיתי עליהם רווח יפה, כי האנשים ביד 2 רצו להפטר מהם במחיר מאוד זול, והמוצרים נמכרים במחיר מאוד יקר בחו"ל.

פעמים רבות אני שומעת את המשפט " השוק רווי במוצרים האלה". יש לי חדשות עבורכם. השוק רווי כמעט בכל תחום בחיים. אתם עדיין יכולים למכור מה שעוד אנשים מוכרים ולעשות כסף. זה לא סותר, אתם מוכרים לכל העולם, יש מקום לכולם!

כשאנחנו מדברים על למצוא מוצר, בעצם הרעיון הוא למצוא תחום שיש בו הרבה מוצרים. ממוצר אחד בלבד, קשה להרוויח סכומים גדולים, כך שאתם צריכים שיהיה לכם מגוון של מוצרים כדי שתרוויחו. אפשר לעשות את זה לאט לאט, לקנות מוצרים בסכום כסף קטן, ומהרווחים לקנות מוצרים נוספים, וכך הלאה. אין צורך להוציא סכומי עתק כבר בהתחלה. חשוב להבין שהעליה במכירות בחשבון צריכה להיות הדרגתית גם מבחינת איביי.

בכל מקרה, מציאת מוצרים לפעמים לוקחת זמן. לי לקח יותר משנה עד שהצלחתי למצוא את המוצרים שאני מוכרת, זה לא אומר שזה הזמן שיקח לכם, זה יכול להיות יותר מהר, תלוי כמה דברים תעשו כדי לקדם את זה. מה שחשוב זה להיות ממוקדים במטרה כל הזמן ולא להתייאש. בסוף מוצאים מה למכור.

אם אתם מעונינים לקרוא על הדרך שבה אני התחלתי למכור באיביי ולראות אילו מוצרים אני מכרתי בהתחלה, יכולים לקרוא כאן. אם מעניין אתכם להבין כיצד שולחים דרך דואר ישראל, יכולים לקרוא כאן.

אשמח לקרוא את שאלותיכם ותגובותיכם בתחתית הפוסט.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.