1 דקות קריאה
איך נכוויתי בתחילת הדרך והפסדתי 20,000 ש"ח במסחר באמזון.קום

כמו שכבר סיפרתי בפוסט הראשון, בהתחלה מכרתי אך ורק באיביי. יום אחד , כשכבר צברתי מספיק ניסיון באיביי, קבלתי הצעה מבחור שהכיר אותי, שמע על מסחר באמזון ועל חבר שעשה שם הרבה כסף ומאוד רצה להכנס לעסק הזה. הוא פנה אלי בהצעה עסקית, הוא ישקיע במוצר ואני אדאג לכל הפן של העבודה באתר של אמזון. לא ידעתי שום דבר על מכירה באמזון, אבל היות שכבר צברתי ניסיון באיביי והבנתי את העיקרון, חשבתי לעצמי, כמה מסובך זה כבר יכול להיות? 

כאחת שאוהבת אתגרים, נעניתי להצעה, וכך יצאנו למסע לחיפוש מוצר. הבחור, שנקרא לו לצורך העניין אורן, רצה שנעשה PRIVATE LABEL בסין. התחלתי ללמוד את עניין הפרייוט לייבל לבד, לחקור וללמוד באינטרנט. התחלתי לחפש ספקים באליבאבא, כי אורן ידע מה המוצר שהוא רוצה למכור.

Private label - ממש לא לשבת בים כל היום....

תוך כדי התכתבויות עם הספקים הסיניים, הבנתי כמה העניין מורכב, כמה ידע צריך וכמה קל ליפול. הודעתי לאורן שאני לא מעונינת לעשות פרייוט לייבל, ואז אורן מצא מוצר בחנות בארץ, שנמכר רק ב-2 חנויות בארץ. המוצר היה צעצוע יחודי לתינוקות. אני בתור אמא לתינוקת מאוד התחברתי למוצר וחשבתי שהוא מדהים. יצרנו קשר עם היבואן וקבענו איתו פגישה. המוצר לא נמכר באמזון ולמרבה השמחה, לא היה מוצר שדומה לו או בסגנון שלו בכלל באמזון. נפגשנו עם היבואן שהוא היה בעצם היצרן של המוצר והסברנו לו שאנו מעונינים לקנות סטוק ולמכור אותו באמזון.  קנינו 500 יחידות מהמוצר במחיר שחשבנו אז שהוא אטרקטיבי. 

להקים דף מכירה באמזון לקח לי חודשיים!

המשימה הבאה שעמדה בפני היא להקים דף מכירה באמזון עבור המוצר. למוצר היו 2 צבעים. ידעתי להקים דפי מכירה באיביי ותארתי לעצמי שבאמזון זה בטח לא יותר מסובך. חודשיים! לקח לי להקים את דף המכירה עבור המוצר באמזון. ישבתי כל לילה כמה שעות בניסיון ללמוד. מסתבר היה שלהקים דף עם וריאציות צבעים זה דבר מאוד מסובך. (לא יודעת איך זה היום, כי עברו מספר  שנים מאז). אז הדבר הראשון שהבנתי פעם ראשונה, שאמזון זה לא איביי, זה שונה לגמרי. ועוד דבר שהבנתי, זה שרוב העובדים בתמיכה של אמזון הם בד"כ לא אמריקאים והם לא כ"כ יודעים לפתור בעיות. הם בד"כ מעבירים את הבעיה למישהו אחר ומישהו אחר אמור לחזור אלי עם תשובה. אחרי פניות רבות לתמיכה של אמזון במוכרים, הבנתי שאני לגמרי לבד במערכה, וחייבת להתמודד עם כל הבעיות שצצות לבד. בסוף הצלחתי להקים את דף המכירה הנכסף. הוא היה אפילו איכותי מאוד. מה שלא ידעתי זה שאמזון לא מקדמת לבד מוצרים. זה היה התפקיד שלי לעשות שיווק למוצרים. לא כ"כ ידעתי מה זה  PPC . שלחנו את המוצרים לאמזון FBA והמוצר התחיל להמכר. בקצב מאוד איטי של 1-3 יחידות ביום. אחרי תקופה די קצרה שהספקנו למכור רק כמה עשרות יחידות, קבלנו תלונה מלקוח שקיבל מוצר משומש. מאוד התפלאנו, כי הרי אנחנו ארזנו את הארגזים של הסחורה בעצמינו וידענו שלא היה אף מוצר משומש בתוך הסחורה. מה הסתבר? צריך לסמן בהגדרות שאם מוצר חוזר מלקוח, לא להחזיר אותו למלאי למכירה, כי ברירת המחדל המוזרה היא שאם מוצר חוזר מלקוח הוא חוזר למלאי למכירה.

פעם ראשונה שהבנתי שאמזון לא משחקים

אמזון חסמו לנו את הליסט בתואנה שמכרנו מוצר משומש, ובקשו תוכנית פעולה כדי שזה לא יקרה שוב. שלחתי להם מייל בתמימותי ומחוסר הכרות טוטאלי עם המערכת, והסברתי להם שהדבר קרה באשמתם, בגלל שהם שלחו ללקוח, מוצר שחזר מלקוח אחר בעצם. הם חזרו שוב על הבקשה לתוכנית פעולה והתעלמו ממה שכתבתי. המלאי שכב באמזון, לא מכרנו כלום, כי דף המכירה היה סגור, שילמנו עמלות עבור האחסנה. לא ידעתי מה זאת התוכנית פעולה הזאת שהם רוצים , והייתי כבר די עייפה מכל ההתנהלות מולם. בלית ברירה החלטנו להוציא את כל המלאי שנשאר 400+ יחידות למחסן בארהב שהיה שייך ליצרן שקנינו ממנו את הסחורה. החלטנו שנאחסן את המוצרים שם בינתיים עד שנחליט מה עושים. איך אומרים? זמני זה הכי קבוע שיש. המוצרים עדיין שם. ויתרנו עליהם. להביא אותם לארץ היה יקר, להכניס שוב לאמזון לא רצינו. לא הכרנו מישהו בארה"ב שהיה קונה את הסחורה. ניסינו דרך היצרן, אבל הוא לא כ"כ עזר לנו.

כך קרה ש 20,000 שח הלכו לפח, וכך הבנתי בפעם הראשונה מה זה אמזון.

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.