2 דקות קריאה
איך הכי כדאי להתחיל לסחור באינטרנט בכלל ובאיביי בפרט?


כסוחרת באיביי ובאמזון עם המון ניסיון, הייתי מאוד ממליצה למי שרוצה להתחיל לסחור באונליין או להבין אם זה בכלל מתאים לו, להתחיל באיביי, כי זאת התחלה רכה. אתם יכולים לקרוא כאן על ההתחלה שלי בעולם האיקומרס. כאמור, אני התחלתי באיביי, והתחלתי בלמכור דברים משומשים מהבית. אם אתם מתלבטים מה בדיוק למכור, אני ממליצה לפתוח ארונות ומגירות, ובתור התחלה להוציא כל מה שכבר לא נמצא בשימוש. גם דברים הזויים, שאתם לא מעלים על דעתכם שימכרו בכלל.

קודם כל, גם אם אתם לא מתכננים לעשות מזה קריירה, זאת אחלה דרך להרוויח קצת כסף, מדברים שגם ככה לא צריכים אותם והסיכוי הגבוה ביותר, שהם ימצאו את עצמם בסוף בפח.

המשפט " הזבל של אדם אחד הוא הזהב של האדם האחר" נכתב בדיוק על איביי. מדהים לגלות כל פעם מחדש על מה אנשים מוכנים לשלם כסף. התמונות בעמוד הזה והתמונות בעמוד של הסיפור האישי שלי, הן תמונות ממודעות אמיתיות שצילמתי ופורסמו בזמנו באיביי. כל הדברים שאתם רואים בתמונות נמכרו. 

דיסק משומש של רוד סטיוארט

ההתחלה שלי היתה עם דיסקים. היו לי המון דיסקים, והאמת אפילו לא מכרתי את כולם, כי היום הערך שלהם נמוך מאוד, וזאת בעצם מכירה בהפסד, אז עוד נשארו לי כמה. כשאנחנו פותחים חשבון באיביי, אנחנו צריכים לצבור פידבקים, כי קונים לא כ"כ רוצים לקנות מוצרים ממוכר שאין לו פידבקים, וככה בעצם הם לא יודעים אם הוא אמין או לא. היתרון באיביי, הוא שקונים מקבלים פידבקים בדיוק כמו מוכרים, והיתרון השני הוא שבתור קונה לא ניתן לקבל פידבקים שליליים.  אז דרך אחת לצבור פידבקים בהתחלה, היא לקנות הרבה דברים זולים (יש המון דברים בערך של 1 USD מספקים סיניים, ודרך שניה, היא למכור דברים מאוד זולים, כמו דיסקים למשל. זאת הרבה פעמים תהיה מכירה בהפסד, כי היא בקושי תכסה את עלות המשלוח, אבל להפסיד כמה עשרות דולרים בדרך הזאת, זאת השקעה קטנה מאוד לכל הדעות.

כך יצא שהתחלתי מדיסקים, ועברתי לכל שאר הדברים שהיו לי בבית.

נעלי נייקי שהיו קטנות על הבן שלי ובקושי היו בשימוש




משחק משולב שחמט, שש - בש



ג'ינס דיזל שכבר היה קטן




נעלי הכלה שלי, שננעלו ערב אחד






עגיל אחד של פחית קוקה קולה

היו עוד המון דברים, כמו השקית של ריאל מדריד שנמכרה בכמה דולרים בודדים, אבל נמכרה! יש דברים שנמכרו ברווח מאוד יפה ויש דברים שנמכרו בהפסד. כמובן שזה תלוי מוצר וביקוש. למשל הג'קט אדידס מקובה שנמצא בפוסט כאן, הוא ג'קט שקניתי מאלוף האיגרוף גמבואה בקובה. קניתי ממנו את הג'קט ב 30 דולר בשנת 2005. למה הוא מכר לי אותו? זה כבר סיפור לפוסט אחר, אבל בקצרה, קובה מדינה ענייה מאוד, ואפילו לאלופים האולימפיים שם אין כסף. בשבילו 30$ היא משכורת לחודשיים. את הג'קט מכרתי במצב משומש בשנת 2014 ב-100 פאונד. הייתי מאוד בתחילת דרכי, והייתי מאוד לחוצה למכור. היום אני מבינה שהייתי יכולה למכור אותו בהרבה יותר יקר. לא היתה חתימה על הג'קט (כי מי חשב שאי פעם אני אמכור אותו באיביי), אבל כן סיפרתי את הסיפור מאחוריו בדף המודעה באיביי.

נעליים משומשות. נעלי מותגים הן נעליים מאוד מבוקשות, אפילו אם הן משומשות. אתם יכולים לראות בתמונה את נעלי האדידס האדומות שמכרתי. הנעליים נקנו בשנת 1999 בPAYLESS SHOES בניו יורק במחיר של 7 USD

כמו שאתם יכולים לראות, הנעליים היו במצב משומש דיו, ואפילו השחירו. את הנעליים מכרתי גם כן, בתחילת דרכי אחרי כ 15 שנות שימוש במחיר של כ 40$. מסתבר שיש אנשים שכנראה אוספים וינטאג' גם כשהוא במצב משומש. אולי היה אפשר למכור אותן ביותר, מי יודע. לי היה נראה דאז מאוד מוזר שמישהו מוכן לשלם על נעל משומשת.....אבל עם עובדות לא מתוכחים.

לכן, כשאני אומרת שאפשר למכור הכל, אני מתכונת להכל. וכשמכרתי את כל מה שהיה לי בבית  התחלתי להעזר בחברים ובני משפחה, שגם התחילו לפתוח ארונות בשבילי.

עוד דוגמא למשהו די מוזר והזוי זה סט הסטיררים בתמונה שלפניכם. למי שלא יודע, סטירר, או בעברית מבחש, זה המקל הזה שמערבב משקאות, בד"כ קוקטיילים. הסט שלפניכם נמכר עם סט כוסות פלסטיק שכתוב עליהן הוואנה קלאב.

אפשר להתחיל גם ממטבעות של ישראל או של מדינות אחרות, שהרבה אנשים מוכרים, זה תמיד נמכר, במיוחד אם מדובר בסדרה מיוחדת. פעם מכרתי מטבע של 10 ש"ח למישהו מישראל ב 27 שח. זה היה מטבע שהוצאתי את הארנק ולא ראיתי שהיה לו משהו מיוחד, אבל מי יודע, אולי היה שייך לאיזה סדרה מיוחדת. זה די הפליא אותי.


בגלל שלא הגבלתי את עצמי וניסיתי למכור ממש הכל, התחלתי להבין לאט לאט מה הם המוצרים שנמכרים יותר טוב והמוצרים שנמכרים פחות טוב. למשל, גיליתי שציוד דיג זה להיט. בתמונה שלפניכם, ציוד דיג במצב משומש למדי, ונמכר ממש ככה כמו שאתם רואים. 

עוד משהו שאפשר לעשות, זה לאתר מציאות יד שניה. יש המון אנשים שמעונינים להפטר מדברים שערכם גדול במחיר נמוך. פעמים רבות שווה לקנות מהם ולמכור הלאה במחיר גבוה.


למשל אוסף של בובות WWF שקניתי ממישהו. מסתבר שזה מוצר די מבוקש בארה"ב. כך שאם יש לכם אוסף כזה, או אוספים אחרים מלפני שנים , יש סיכוי שאתם יכולים למכור אותם ברווחיות גבוהה.

דגש חשוב לגבי מותגים: מותגים הם ללא ספק הדברים ה"חמים" ברשת, והכי קל למכור אותם. רק צריך לדעת שאסור בשום אופן למכור זיופים, ושבחלק מהפעמים בעל זכויות המותג יכול להתערב ולהסיר לכם את דפי המכירה מהאתר. כך שמותגים הם כדאיים, אבל צריך להיות מאוד זהירים.

לסיכום, למכור דברים יד שניה הם התחלה טובה, גם כדי להתנסות במסחר ברשת, להעלות לאויר דף מכירה, לארוז את המוצר, לשלוח את המוצר, לקבל כסף, לעשות שירות לקוחות ולקבל פידבק חיובי שעושה טוב על הלב.

אחרי ההתנסות הזאת, תהיה לכם איזושהי תובנה, האם אתם אוהבים את זה, האם זה מעניין אתכם והאם אתם יכולים להצליח בזה.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.