1 דקות קריאה
רוצים להתחיל לייצא לחו"ל ולא יודעים איפה להתחיל?

יש בארץ  מוכרים רבים שמוכרים בארץ בלבד. הם היו רוצים למכור לחו"ל, אבל לא יודעים אפילו איפה להתחיל. מה התהליך בעצם. 

אז מה צריך לדעת כשמוכרים לחו"ל?

כשאנחנו מוכרים לחו"ל, אנחנו בעצם מייצאים סחורה מגבולות המדינה שלנו. קודם כל הסחורה כמובן צריכה להיות מאושרת ליצוא. יש הצהרת יצואן שחותמים עליה כל שנה. כמובן שמותר לייצא סחורות חוקיות בלבד

כשאנחנו מוכרים ללקוח בחו"ל, לא נחייב את הלקוח במע"מ, היות והלקוח לא תושב המדינה. החשבונית תצא במע"מ אפס

על מנת להצדיק את הפטור ממע"מ, למשלוחים שלנו תצטרף הצהרת יצוא. פעם זה היה נקרא רשומון יצוא.

הצהרת היצוא מחולקת ל-2. הצהרת יצוא חלקית שהיא חינמית לסחורה שערכה עד 250 דולר והצהרת יצוא מלאה לסחורה מעל 250 דולר, שחברות השילוח גובות על ההצהרה הזאת תשלום של כמה עשרות שקלים. כמובן שזה לא כלכלי לשלם כמה עשרות שקלים עבור משלוח אחד, ולכן, ישנו פתרון בחברות מסוימות של הצהרת יצוא כוללת לכל המשלוחים שיצאו באותו יום. 


מה עלויות השילוח לחו"ל?

אחד החסמים של אנשים לא למכור לחו"ל, הוא עלות המשלוחים לחו"ל לטענתם.

אני חייבת להפריך את הטענה הזאת, כי אין לה כל בסיס. הטענה נובעת פעמים רבות מחוסר ידע והבנה של עלויות השילוח לחו"ל. 

שילוח ללקוח הסופי

קודם כל, על מנת למכור לחו"ל, חובה עלינו לשנות את תפיסת העולם שלנו. מוכרים בישראל לישראלים, חושבים כמו אדם שגר בישראל. על מנת למכור לחו"ל, אתם חייבים לשנות את התפיסה שלכם. המרחקים במדינות רבות ממרכזי קניות, הם מרחקים עצומים. בארה"ב, יש אנשים שנוסעים 3 שעות נסיעה לקניון הקרוב. בשבילם לשלם 20-30 דולר למשלוח, זה לא נורא בכלל. יש הרבה סחורות שלא קיימות בכלל במדינות אחרות, לכן אם יש לכם ערך מוסף, אנשים ישמחו לשלם על המשלוח. 

אל תשכחו שאתם מכפילים את הדולר כדי להמיר, וזה נראה לכם הרבה. 20 דולר בשביל אמריקאי זה כמו 20 שח בשבילכם. הוא לא ממיר. 

חבילה של חצי קילו יכולה לעלות כ 45 ש"ח שזה ממש ממש סביר. כמובן שאם המוצר שלכם שוקל הרבה, מחיר המשלוח יעלה בהתאם. כששולחים בכמויות, אפשר להגיע למחירים אטרקטיביים.

זמני השילוח נעים בד"כ החל משבוע- שבועיים עד יום יומיים, תלוי באיזו חברה.

טיפ קטן, פשוט תגלמו את מחיר המשלוח במחיר המוצר. נכון, תוסיפו לו עוד כ 15 דולר אבל תגידו שהמשלוח הוא חינם.

שילוח למחסן ומשם ללקוח הסופי

ישנה אפשרות לשלוח כמויות גדולות של סחורה למחסן ביניים בארץ היעד שיאחסן שם את הסחורה עבורכם, ויטפל בהזמנות מול הלקוחות. 

היתרון כמובן הוא שאתם לא תצטרכו לעשות כלום. החיסרון הוא שזה פתרון שיכול להיות גם יקר יותר מאשר לשלוח בעצמכם ללקוח הסופי. 

הפתרון יכול להתאים כששולחים למשל סחורה ממדינה שבה הסחורה מיוצרת והיא לא ישראל. למשל מסין ישירות לארה"ב. כל חוסכים את עלויות השילוח לישראל.

כשהסחורה נמצאת בארץ היעד , השילוח ללקוח מהיר יותר מרגע ההזמנה.

לדעתי, החיסרון המשמעותי הוא שבד"כ זה גורם לכך שאתה מוגבל לשוק מסויים. כשהסחורה נמצאת בישראל, אפשר למכור לכל העולם ללא מגבלה שזה יתרון גדול.

לפעמים אפשר וכדאי לעשות את  2 הדברים, להשאיר סחורה בישראל וגם לשלוח למחסן ביניים, וכך להנות מכל העולמות.


אריזת משלוחים

כשאנחנו שולחים לחו"ל, האריזה חייבת להיות כמה שיותר מדויקת ומתאימה לתכולה בול, בלי להשאיר מקום מיותר, וזאת כי בשילוח לחו"ל, בד"כ יחייבו אתכם על נפח או משקל הגבוה מבין השניים. זה כמובן משתנה מחברה לחברה, אך תמיד כדאי לשמור על אריזה שאינה נפחית. 

חברות שילוח לא לוקחות אחריות על דברים שבירים. באחריותכם לארוז את המוצרים בצורה כזאת שלא יישברו, אין זה באחריות חברת השילוח. אין דבר כמעט ששכבות של פצפץ איכותי לא יכולות לפתור. מניסיון. יש לזכור שחברות שילוח הן לא חברות ביטוח. 

מיסוי בחו"ל

חסם מספר 2 אצל מוכרים בד"כ הוא נושא המיסוי. חוסר ידע של המיסוי בחו"ל.

החסם הוא חסם מובן, אבל עם יעוץ נכון, זה לגמרי פתיר. 

בקצרה, ארה"ב היא הקלה ביותר, כי עד 800 דולר ערך סחורה לא תשלמו מיסים, אז בד"כ קל לשלוח לשם.

בקנדה ישנו תשלום מיסים החל מערך של 20 דולר קנדי.

דרום אמריקה ומרכז אמריקה בעייתיות מבחינת המכסים. ערכים נמוכים בד"כ יעברו בלי בעיות, זמני השילוח ארוכים ויכולים להגיע גם ליותר מחודש וחצי.

אירופה - באירופה רף המיסוי חל מהיורו הראשון. יכולים לקרוא כאן באריכות.

אם אתם מוכרים בפלטפורמות כמו אמזון ואיביי, הן ידאגו לאסוף את הכסף של המיסים עבורכם, ואז השילוח יתבצע עם מספר שנקרא IOSS ומאשר שהמיסים כבר שולמו. אם אתם לא מוכרים בפלטפורמות, הלקוח יצטרך לשלם מיסים של כ 20 אחוז, תלוי באיזו מדינה, אלא אם כן, תשכרו חברה שתשלם את המיסים עבורו. הלקוחות מין הסתם מודעים לחוק הזה ויודעים שהם צריכים לשלם.


החזרות ושירות לקוחות

לצורך החזרות בחו"ל, תוכלו להשתמש במחסנים לוגיסטיים שנותנים את השירות הזה, זה קיים בכל מדינה כמעט. ניתן למצוא המלצות על מחסנים בקבוצות פייסבוק וגם בגוגל. 

שירות לקוחות לכל מי שמודאג מחסמי שפה, מתנהל מצויין ממש בעזרת גוגל טרנסלייט. אם אתם מודאגים שזה לא מספיק טוב, יכולה להעיד שהיפנים מעולם לא התלוננו על היפנית שלי, כמו כן גם לא הגרמנים. גוגל טרנסלייט עובד מצויין, לא לפחד.

לסיכום, 

כמו שאתם רואים, כל הנושאים הם די פתירים. זה לא מסובך מדי לשלוח חבילות לחו"ל. עם יעוץ נכון, זה הופך להיות רוטינה פשוטה. שלחתי "רק" יותר מ 100,000 חבילות בשנים האחרונות, אז אני יכולה להעיד על עצמי כאחת שיודעת. עדיין חוששים לעשות זאת בעצמכם? מוזמנים לפנות אלי ליעוץ בתחום. מבטיחה שתראו שזה ממש לא מסובך כמו שזה נראה.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.