1 דקות קריאה
IOSS  באירופה


החל מחודש יולי 2021 חל שינוי במדינות האיחוד האירופאי. עד התאריך הזה האירופאים שילמו מע"מ על חבילות שתכולתן היתה אך ורק מעל 22 יורו. כלומר כל סחורה שנכנסה לאירופה ותכולתה היתה נמוכה מ 22 יורו לא חוייבה במע"מ. החוק הזה השתנה, כשהסף ירד לאפס. כלומר, סחורה שנכנסת היום לאירופה תחוייב במע"מ החל מהשקל המוצהר הראשון. כלומר, גם אם שלחתם סחורה בשווי 5 יורו היא תחוייב במע"מ. אחוז המע"מ באירופה עומד על כ 19% בממוצע ומשתנה ממדינה למדינה.

מוכרים שמוכרים בפלטפורמות כגון אמזון או איביי לא צריכים לגבות את המע"מ בעצמם , כיוון שהפלטפורמה עושה זאת בשבילנו. כל הזמנה שמבוצעת ע"י לקוח אירופאי, וזה לא משנה באיזו זירה של אמזון או של איביי, כוללת תשלום מע"מ. אם תיכנסו לפרטי ההזמנה, תוכלו לראות שהלקוח כבר שילם את המע"מ.( אגב זה נכון גם למדינות כמו אוסטרליה שצריך לשלם שם GST). 

מה זה IOSS


 ? IOSS – Import one stop shop  זוהי פונקציה שנועדה לאסוף כסף מהלקוחות מראש בעת הזמנתם באונליין, על מנת שלא יצטרכו לעכב להם את החבילה ולשלם מיסים במעמד קבלת החבילה. במקרה של אמזון/איביי. הם בעצם אוספים את כספי המיסים ע"י גורם שלישי שעושה זאת עבורם ומספקים לנו מספר, שנצטרך לעדכן את רשויות המכס על מנת שלא יגבו מיסים שוב מהלקוח בזמן קבלת החבילה. 

איך נשלח חבילות לתוך אירופה בלי שהנמען יצטרך לשלם שוב? 

כשאנו שולחים חבילה לאירופה, זה בעצם מתפקידו של המוכר לעדכן את רשויות המכס במדינה אליה נשלחת החבילה בכך שהנמען כבר שילם את המע"מ. אם לא נעשה זאת, באופן אוטומטי החבילה תיעצר במכס. 

כשאנו עובדים עם שירותי דואר למיניהם במסות, ולא הולכים לדואר על מנת לשלוח כל חבילה בצורה פרטנית, למשל כמו עם השירות ליצואן, יש חובת דיווח מקדים. אנו מעבירים את כל פרטי המשלוח במרוכז לרשויות הדואר. בקובץ בו אנו מעבירים את המידע המקדים, צריכה להיות גם עמודה שכוללת את ה IOSS. 

שימו לב שהמספר הוא מספר זהה פר זירה. לאמזון קום ולאמזון אירופה למשל יש מספר שונה, אבל כל המספרים של ה IOSS  פר זירה זהים. למשל המספר באירופה הוא IM4420001201 זהו למעשה המספר שצריך לציין עבור כל חבילה. 

במידה והינכם שולחים חבילות פרטניות ללא דיווח מקדים בקובץ, הייתי ממליצה לרשום את  ה IOSS בפרטי הכתובת של הנמען, ולצרף העתק של העסקה, בה יש את כל פרטי העיסקה יחד עם המס ששולם. ככה לא תהיה שום סיבה מהמכס לבקש כסף מהנמען. במידה ואתם מוכרים באתר פרטי ואין לכם דרך לאסוף כסף מהנמען מראש, קחו בחשבון שכל חבילה שתשלחו תיעצר, ויבקשו מהנמען לשלם מיסים, מה שימתג אתכם כנותני שירות פחות טובים.



איך ניתן לשלוח לFBA באירופה?


אופציה ראשונה היא  לשלוח ל FBA כרגע בעצם, היא דרך מחסן צד ג', בגלל תשלום המיסים. רצוי למצוא מחסן שאפשר לשחרר על שמו את הסחורה והוא גם זה שישלם את המיסים עבורכם בכניסת הסחורה לאירופה או לחלופין לפתוח מספר מע"מ במדינה הרצויה. צריך להבין שבמידה ואתם רוצים למכור דרך FBA באירופה, תהיה כפילות של מיסוי. פעם אחת תשלמו מע"מ בכניסת הסחורה לשוק האירופאי. בפעם השניה, כשהמוצר ימכר, אמזון תגבה בגינו מע"מ שוב. אמנם לא אתם תשלמו את זה, אבל זה מייקר את מחיר המוצר משמעותית.

ישנן חברות באירופה שנותנות את השירות של ה IOSS, כלומר, אם תשתמשו בחברה כזאת, אפשר יהיה לשלוח לאמזון ישירות. 

לסיכום,

המשמעות המרכזית של החוק החדש היא התייקרות המחירים עבורינו בכ 20%, מה שברוב המקרים הופך אותנו לפחות תחרותיים.

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.