1 דקות קריאה
פרייבט לייבל, התהליך, העלויות וכל מה שכרוך בזה

הטרנד בעולם כולו ובישראל בפרט בכל מה שקשור באמזון, זה לעשות פרייוט לייבל משלך. לייצר מוצר שלך עם ברנד משלך ולמכור אותו באמזון. 

משום מה, בישראל כל הקורסים בחרו להתמקד בפרייוט לייבל, אז אעשה פה סקירה של כל מה שצריך לקחת בחשבון או לפחות רוב הדברים. האלטרנטיבה לפרייוט לייבל היא ארביטראז', לקנות מוצרים קיימים בזול ולמכור אותם באמזון ברווח (שזה מה שאני עושה בעצם). יכולים לקרוא כאן על שיטות המסחר הקיימות באמזון.

מה שהביא אותי לעשות את הסקירה, זה אנשים שראיתי שלקחו ליווי או קורס, ולא היו מודעים בכלל לתהליך, לעלויות, למה שהם מקבלים בליווי. ראיתי מצבים של אנשים ששילמו כסף על ליווי , ולא היה להם אפילו דף מכירה. אם החלטתם שאתם הולכים על ליווי, לפחות תבינו מה התהליך, ומה העלויות. ברור שמה שכתוב בו מתומצת מאוד ועל קצה המזלג, בכל שלב בתהליך יכולים להיות עוד דברים שלא הזכרתי, אבל פה תמצאו את השלד של התהליך.


מציאת מוצר שיהיה רלוונטי לפרייוט לייבל


פרייוט לייבל , איך מתחילים? כדי לעשות פרייוט לייבל למוצר, צריך למצוא מוצר שיכול להיות רלוונטי. מה זה מוצר רלוונטי? יש כל מיני פרמטרים למציאת מוצרים. למשל מחיר המוצר. נניח מוצר שמחירו בשוק נע סביב ה 10 דולר, ככל הנראה יהיה פחות רלוונטי. אחרי העמלות שאמזון גובה, הייצור, השילוח, ושאר העלויות בדרך, סביר להניח שהרווח יהיה קטן מאוד, וניאלץ למכור המון יחידות כדי להגיע לרווחיות, אז מחרי המוצר הוא כמובן פונקציה. 

כמה הנישה של המוצר שבחרנו מוכרת, כמה מוכרים יש ועוד פרמטרים שונים. כשהדבר הכי חשוב הוא שבסופו של דבר אנחנו רוצים למכור בידול. מציאת הבידול היא הרבה פעמים תהיה פשוטה יחסית, פשוט להכנס למוצרים הדומים בנישה שמצאנו ולקרוא את הביקורות השליליות עליהם.

כשאנחנו קוראים ביקורות שליליות, אנחנו מבינים מה החסרונות שיש במוצרים הקיימים בשוק, ומה הכאבים של הלקוחות שלנו. ככה אנחנו יכולים לייצר מוצר שעונה על אותם חסרונות. 


אבל איך בכלל מחפשים נישה?

 ישנן בשוק מספר תוכנות, כאשר המובילה בינהן לסוחרי אמזון היא הליום 10. התוכנה יודעת להוציא לכם דוחות לפי מספר רב של פרמטרים, היא גם יודעת לנתח מילות חיפוש. בתוכנה הזאת אפשר למצוא נישות רלוונטיות של מוצרים. אני לא חושבת שיהיה אפשרי בכלל לחפש מוצר לפרייוט לייבל ללא תוכנה. מצרפת לכם פה לינק לברשמה לתוכנה, שימו לב שיש 2 מסלולי הטבה ממני שאתם יכולים לבחור:

20% הנחה ל-6 חודשים (ROSA20ׂ) או 10% לכל החיים (ROSA10)

https://bit.ly/44nadLN 

חיפוש ספק שייצר את המוצר שלנו

מצאנו מוצר, מה הלאה? צריך לחפש ספק שיכול לייצר אותו. רוב האנשים פונים לסין, בפרט לאליבבה, למרות שישנם ספקים גם במדינות אחרות. אפשר לעשות את זה דרך אליבאבא או דרך חברות בעלות משרדים בסין שמתמחות בחיבור עם ספקים. 

בהנחה שמצאנו ספק, השלב הבא יהיה להזמין ממנו דוגמאות. כמובן שפה זה יכול לקחת הרבה זמן, כי לא בטוח שהדוגמאות ימצאו חן בעינכם, ואולי תרצו לקחת דוגמאות מכמה ספקים.

בדיקת דרישות של אמזון לגבי המוצר

קיבלנו דוגמאות , אהבנו את מה שקיבלנו. יש פה מספר דברים שצריך לבדוק כבר בשלב הזה. קודם כל מה נדרש מבחינת אמזון במוצר הזה. לאמזון יש דרישות מיוחדות בכל מיני קטגוריות. זה יכול להתחיל בלייבלים על המוצר ולהסתכם בדרישות תקינה מחמירות. אם לא נעשה את הבדיקות מבעוד מועד, אנחנו עלולים למצוא את עצמינו בנזקים כספיים עצומים, שכן, אמזון לא תיתן לנו למכור את המוצר. חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות מראש. בהנחה ובדקנו את כל מה שנדרש מבחינת אמזון, אנחנו עוברים לשלב של המיתוג. 


מיתוג המוצר

מיתוג המוצר פירושו, לוגו, אריזה, השם של הברנד כשעושים אריזה, צריך לחשוב גם על הנפח לשילוח, צריך לשים לב שהאריזה לא מגדילה משמעותית את נפח המוצר, שכן, זה יתבטא בעלויות השילוח וגם בעלויות האחסנה של אמזון במחסן. כדאי מאוד להשקיע במיתוג, כי זה גם מהווה חלק מהבידול שלכם.

פתיחת חשבון אמזון

 אם אין לכם חשבון אמזון עדיין, אז צריך כעת לפתוח חשבון. כשאתם פותחים חשבון אמזון, צריך להבין שאמזון מאמתת את הפרטים בחשבון, ומבקשת אסמכתא לכתובת שנתתם. לפני שאתם פותחים חשבון, כדאי לבדוק שחשבון החשמל/ ארנונה שלכם למשל, תואם בפרטיו במדוייק את פרטי השם שתכניסו באמזון. הפרטים באמזון חייבים להיות מדויקים, הכל חייב להיות תואם בספרות ובמילים. 

אל תנסו להתחכם, שימו לב מה מבקשים מכם, ותשלחו בדיוק את מה שהם מבקשים. בנוסף, אל תשלחו פרטי חשבון בנק ישראלי, זה לא יעבור, זה חייב להיות בנק שעובד עם אמזון כמו פיוניר למשל.

כשתפתחו את החשבון תשלמו 40 דולר בחודש על חשבון פרופשיונל. לא כדאי להוריד אותו לאינדיבידואל, בין היתר כי זה יגרור אימות חשבון מחדש.

הקמת הליסט (דף המכירה) באמזון

עברתם את פתיחת החשבון בהצלחה? מזל טוב! הגיע הזמן להקים את דף המכירה. את דף המכירה רצוי שיכתוב מומחה לקופירייטינג של אמזון, שעושה מחקר של מילות מפתח ומשלב אותן בדף המכירה. 

תזכרו שדף המכירה הוא הפנים של המוצר שלכם, לקוח שלא מכיר את המוצר שלכם, בדרך כלל יקבל החלטה תוך כמה שניות אם הוא קונה או לא קונה. לקוחות כמעט לא קוראים את תוכן הדף, בעיקר כותרת+ תמונות. אז כדאי מאוד להשקיע בתמונות מושכות ואיכותיות, כי אחרת זה פשוט לא ימכור. לתמונות, כמובן כמו כל דבר באמזון, יש חוקים שצריך לעמוד בהם. 

הקמת הליסט בצורה מקצועית שכוללת קופירייטינג, תמונות מקצועיות ומיתוג, תעלה כמה אלפי שקלים בד"כ, ואם יש למוצר וריאציות שונות, יכול להיות גם מעל 10000 ₪. תלוי מה בדיוק עושים ואצל מי עושים. יש כאלה שעושים אצל הפקיסטנים בזול, אבל הזול בהרבה מקרים יוצא ממש יקר. אז תבדקו טוב לפני שאתם עושים. בעיני שווה להשקיע את הכסף באיש מקצוע טוב מרובה ניסיון, כי זה גם יביא לתוצאות בהמשך.

 רישום הברנד באמזון

היות ואתם מייצרים ברנד משלכם, כדאי מאוד לרשום את הברנד באמזון. למה כדאי? כי כשאתם לא רושמים את הברנד, כל אחד יכול בעצם להצטרף לדף המכירה שלכם, למכור את המוצרים שלכם, ויכול להיות גם גרוע יותר, לשנות את דף המכירה שלכם למוצר אחר לחלוטין. אמנם רישום ברנד לא מגן עליכם במאה אחוז, אבל הוא מאוד עוזר לטפל במזיקים. 

רישום הברנד באמזון הוא תהליך פשוט מאוד, שצריך לבצע אותו, לאחר רישום הטריידמארק בארה"ב. יש נותני שירותים שונים שיודעים לעשות את רישום הטריידמארק עבורכם. רישום הברנד נותן לכם אפשרות של הוספה בחלק התחתון של דף המכירה, תוכן ממותג שנקרא איי פלוס ,  מה שמשדרג את הליסט ונותן לו נופך מקצועי.A+


 אינספקשן למוצר

המוצר מוכן? איזה יופי, עכשיו נשאר לשלוח חברה שבודקת את איכות המוצר, שלא יקרה מצב שמה שהזמנתם, ומה שקיבלתם בפועל שונים בתכלית, אל תדלגו על השלב הזה בשום אופן. 

שילוח לאמזון

השלב הבא זה לשלח את המוצרים לאמזון. אתם יכולים לקחת הצעת מחיר מהיצרן. יש שילוח ימי ויש שילוח אוירי. ההבדל ביניהם הוא המחיר והזמן. צריך להבין משהו חשוב, כשהיצרן שולח עם המשלח שלו, הוא זה שאחראי למשלוח. אם קורה משהו בדרך, תקלות עיכובים, אין לכם את האפשרות להתערב ולדבר עם חברת השילוח. אפשרות שניה, היא לקחת משלח מטעמכם שיבצע את המשלוח, וככה במקרה של עיכוב כלשהו, אתם יכולים לדעת בדיוק מה קורה ולהיות מעורבים. כמובן שצריך לבדוק את פער המחירים והניסיון שיש ליצרן עם משלחים. 

לאמזון יש כמובן תנאי אריזה מוקפדים, חשוב לתת הנחיות מדוייקות ליצרן בעת האריזה, בנוסף ישנן מדבקות שתצטרכו לשלוח לו כדי שידביק. הכל חייב להיות מדוייק ללא טעויות, כי כל טעות שתעשו היא בזבוז זמן וכסף. דבר חשוב נוסף שצריך לקחת בחשבון מראש , זה חוקיות יבוא ומיסוי בארה"ב.

 יש מוצרים שדורשים אישורים מסויימים, ולא יכניסו אותם לארה"ב ללא אותם אישורים, בנוסף יש רף לתשלום מיסוי. אלו דברים שצריך לבדוק מראש, על מנת להמנע מנזקים עתידיים. את כל הנושא של חוקיות יבוא יכול המשלח לבדוק לכם מראש. חשוב מאוד לבדוק עם המשלח שיבצע את העבודה בפועל. 

השקת המוצר באמזון

יש באמזון משהו שנקרא(HONEY MOONׂ) למוצר חדש שנכנס לאמזון. אמזון בעצם עוזרת לכם לדחוף את המוצר, כמובן שזה לא מספיק, אבל צריך לנצל את המומנטום הזה, וגם לבנות אסטרטגיית פיפיסי .

יש אנשים שבונים כבר בהתחלה אתר שופיפיי, כדי לנתב לשם עם הזמן את התנועה מאמזון.

יש המון דרכים להשיק מוצר, ואני לא נכנסת לזה כאן, אבל ההשקה היא מאוד חשובה להמשך הדרך.

עכשיו שהמוצר כבר באמזון, נשאר "רק" למכור אותו. כמובן שלא נכנסתי לבלתמי"ם שיכולים לצוץ בדרך, וכנראה שגם יצוצו, כי באמזון כמו באמזון, כל יום נולדת שם דרישה חדשה, ואתם אף פעם לא תדעו מתי זה יבוא לכם.

לסיכום, פרייבט לייבל יקח לבצע ככל הנראה לא פחות מחצי שנה עד שהסחורה תגיע כבר לאמזון. עלות הפרייוט לייבל יכולה בקלות להתחיל מ 100 א"שח. אל תשכחו שבחודשים הראשונים, ילך הרבה כסף על PPC, ולפעמים לוקחים כמה חודשים עד שהמוצר נהיה רווחי. לכן, אל תגיעו לחוצים בכסף לתהליך הזה, זה יהרוס לכם אותו.

 לכן קחו איתכם הרבה אורך רוח, נשימה עמוקה, ותקפצו למים. המסע שלכם עומד להתחיל. בהצלחה!

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.