1 דקות קריאה
איך לשלוח סחורה למחסנים של אמזון FBA ?

החלטתם לשלוח סחורה למחסנים של אמזון בארה"ב ואתם שואלים את עצמכם מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. יש הרבה דרכים לשלוח סחורה לאמזון FBA והתשובה הנכונה היא כל מקרה לגופו. בפוסט שלפנינו אעבור על הדברים החשובים שכדאי לדעת כששולחים סחורה ל FBA. אם אתם לא מכירים בכלל את עולם השילוח וההבדלים בין החברות השונות ושיטות השילוח השונות, אתם יכולים לקרוא כאן הקדמה כללית על החברות והשיטות השונות, כדי לקבל רקע.  אני רוצה להדגיש שכדי לקבל את הצעת המחיר ושיטת השילוח הנכונה עבור כל משלוח, זה חייב להיות מותאם פרטנית לאותו משלוח. הדברים שאני מסבירה כאן הם כלליים על מנת לתת כיוון וקצת ידע למי שצריך לבצע את המשלוחים האלה, אבל אין מטרתם לייעץ לגבי משלוחים ספציפיים.

על מנת למצוא את שיטת השילוח המתאימה ביותר עבור משלוח ספציפי נדרשת הבנה כוללת של הצורך של אותו משלוח. על מנת לייעץ כיצד לשלוח משלוח, יש לדעת פרטים כמו משקל, מידות, ערך ומהות סחורה, מאיפה לאיפה ותנאי מכר (INCOTERMS), מעבר לכך, צריך להבין מה דחיפות ההגעה ואם יש איחור בזמן ההגעה האם זה יכול לגרום לנזק.

אמזון אינה משמשת כיבואן בארה"ב ואינה מוכנה להיות IMPORTER OF RECORD

רוב המשלוחים ל -FBA  נשלחים ישירות מסין או מהארץ.  הדבר הכי חשוב שצריך לדעת זה שאמזון לא מוכנה שתשוחרר על שמה סחורה בארה"ב. היא אינה מתפקדת כיבואן. למה זה חשוב? כי לא כל משלח יודע לשחרר סחורה עבור אמזון, ויותר נכון, מעטים המשלחים שיודעים לעשות זאת. לכן, הדבר הראשון שהייתי שואלת משלח שנותן הצעת מחיר למשלוח כזה הוא האם הוא יכול לבצע את שחרור המכס בארה"ב.  אתם יכולים לקרוא כאן, על הדרישות של אמזון עצמה. בסוף המאמר שלהם, הם מציינים גם את החברות שעובדות עם אמזון, וחוץ מחברות הבלדרות, עמיל המכס שלהם בארה"ב, הוא שפירו. כל הפרטים נמצאים בקישור.

האם כדאי לשלוח סחורה לFBA עם חברות בלדרות  (FedEx , DHL, UPS )ומה היתרון של החברות האלה?

היתרון הגדול של חברות הבלדרות במשלוחים לאמזון, זה שהם כן מצליחים לשחרר משלוחים שערכם בד"כ עד 2000$ ,שמשתחררים שחרור שנקרא Informal entry. היות ומדובר בתהליך אוטומטי משלוחים כאלה יכולים להשתחרר מכס גם כשאמזון מוגדר כיבואן. חשוב לי להדגיש, כי זה לא 100%, וזה תלוי ערך ומהות הסחורה. השחרור האוטומטי מתבצע בד"כ רק כשלא נדרשים אישורים מיוחדים לשחרור המכס וכשהניירת ממולאת באופן נכון. לא אחת שמעתי על מקרים של קולגות שקרה להם, שהמשלוחים לאמזון נתקעו מכס גם בחברות בלדרות. לדעתי, זה קרה כי הניירת מולאה באופן חסר. אחרי שנים שאני שולחת לאמזון משלוחים בבלדרות מישראל, יכולה להעיד מהניסיון שלי, שאף משלוח לא נתקע מכס. שוב מדגישה, מדובר בניסיוני האישי בלבד. יתרון נוסף של חברות הבלדרות הוא שהמחיר אחיד לכל ארה"ב, ואין משמעות לאיזה מחסן של אמזון תצטרכו לשלוח, לעומת חברות שילוח שמחיר ההובלה יקבע בהתאם למיקום המחסן בארה"ב.

איך מחשבים משקל לחיוב בחברות שילוח?

על מנת לבחור שיטת שילוח אנחנו קודם כל צריכים לדעת מה משקל המשלוח. כשאנחנו מדברים על משקל, ברוב חברות השילוח המשקל לחיוב יהיה המשקל הפיזי או הנפחי הגבוה מבין השניים. (אני אומרת רוב, כי בדואר אין חיוב על משקל נפחי).

משקל פיזי, זה המשקל הרגיל כשאנחנו שוקלים את החבילה, משקל נפחי מחושב בצורה הבאה: אורךX רוחבX גובה לחלק ל 6000. חברות השילוח עובדות לפי 6000, כשחברות הבלדרות ברובן עובדות לפי יחס של 5000, שזה מגדיל לנו את את המשקל.  את התוצאה שיצאה אנו משווים למשקל הפיזי, וזה יהיה בעצם המשקל לפיו נחוייב.

למשל אם המידות שלנו הן 60 סמ X  40X 30 סמ, המשקל הנפחי יהיה 14.4 ק"ג בהנחה שחילקנו ב 5000.

איך כדאי לשלוח סחורה מישראל לאמזון, באויר או בים ?

פעמים רבות נשאלתי האם כדאי לשלוח משלוח בבלדרות או עם חברת שילוח, בים או באויר.

משלוח ימי הוא הזול ביותר ומתאים בד"כ למשקלים גדולים של כמה מאות ק"ג, טון ומעלה אך גם האיטי ביותר. אם יש לכם כמות גדולה של סחורה ואין לחץ של זמן, שיטת השילוח הזאת ככל הנראה תהיה הטובה ביותר.

משלוח אוירי רגיל בד"כ לוקח מספר ימים עד בד"כ שבועיים ובמשקלים מסויימים הוא יכול להיות משתלם יותר מהים.

משלוח בלדרות הוא המהיר ביותר, לוקח בין 1-4 ימים בד"כ, אבל הוא גם היקר ביותר. משלוחים של עד פלוס מינוס 100 ק"ג , בד"כ יהיה משתלם יותר לשלוח בחברות בלדרות, יכולה להגיד שאני שולחת גם משלוחים כבדים יותר בבלדרות, למרות שזה לא הכי זול, אבל זה הכי נוח, ונוחות היא גם חלק חשוב בתהליך. מחיר זה לא הכל!

אופציה נוספת שטובה בעיקר לסחורה זולה היא שילוח עם הדואר. לדואר יש שירות של שילוח חבילות עד 20 ק"ג לחבילה. היות ויש מגבלת משקל, החיסרון הוא שצריך לחלק את המשלוחים לפעמים למשלוחים רבים. היתרון של הדואר זה עצם העובדה שהדואר אינו מחייב לפי משקל נפחי, אלא רק לפי משקל פיזי. את מחירון הדואר אפשר לראות כאן. בנוסף, היתרון של הדואר הוא השחרור של המכס, אין בעיה לשלוח לאמזון דרך הדואר נכון לעכשיו (2.2020). יש אנשים שחושבים שהמחירים של הדואר זולים, כאשר בחברות הבלדרות ניתן לעיתים להשיג מחירים טובים יותר עבור משקל של 20 ק"ג, שזה המשקל המקסימלי בדואר.

חברת שילוח שמתמחה במסחר אלקטרוני ויודעת לשלוח חבילות למחסנים של אמזון בסוגי שירות שונים היא מיילוג. ניתן להשתמש בהם במקום בדואר ישראל. אני ממליצה עליהם מניסיון אישי.

איך כדאי לשלוח סחורה מסין לאמזון?

אפשרויות השילוח מסין זהות לאפשרויות השילוח מישראל. סוחרים רבים מתלבטים אם להשתמש בחברת השילוח שלהם עבור השילוח של סחורה מסין לארה"ב או להשתמש בחברת השילוח של הספק הסיני. יכול להיות שלספק הסיני יש מחירים יותר טובים עבור השילוח, משום שמחירי יצוא הם בד"כ מחירים זולים יותר ממחירי צד שלישי שזה אתם לשם העניין. משהו חשוב שצריך להבין, כאשר הספק הסיני שולח את הסחורה עם חברת השילוח שלו, הוא בעצם אחראי מול חברת השילוח. אם קורה משהו בדרך או שהמשלוח נתקע במכס, אין לכם אפשרות להתערב, האחריות היא שלו. אם אתם רוצים שהשליטה במשלוח תהיה בידכם לפעמים עדיף לכם להפעיל משלח מטעמכם, אפילו אם זה יקר יותר.

חברות שילוח הן לא חברות ביטוח

אם יש לכם סחורה יקרה, כדאי לבטח אותה. עלות הביטוח היא בד"כ פרומיל מסויים מערך הסחורה. בסחורות יקרות זה זניח וזה שווה! אם לא ביטחתם, וקרה משהו לסחורה שלכם בדרך, חברות השילוח יפצו אתכם בסכום שיש לו תקרה (אפשר לדעת אותו מראש), ואין אפשרות לתבוע אותן על ערכה המלא של הסחורה אם לא ביטחתם, כי זה חלק מתנאי המשלוח.

לסיכום:

יש המון דרכים לשלח למחסנים של אמזון. אם אינכם מעונינים לקחת סיכונים מיותרים, השיטה הנכונה עבורכם היא לשלח עם משלח שיודע לשחרר מכס עבור אמזון בארה"ב. אפשר לעשות זאת גם במשלוח ימי וגם במשלוח אוירי תלוי בצורך.

כשאתם לוקחים הצעת מחיר למשלוח ל FBA, תדאגו תמיד לבדוק עם המשלח מה נדרש לשם שחרור הסחורה בארה"ב. סחורות רבות דורשות אישורים למיניהם או משלמות מיסים למיניהם. כדי שלא תגיעו למצב שהמשלוח ייתקע במכס ארה"ב ויגרום לכם עוגמת נפש ובזבוז כסף, בררו את כל מה שנדרש מראש ותדאגו שכל האישורים נמצאים בידכם, כדי ששחרור המכס יעבור בצורה חלקה.

המחירים של כל השיטות משתנים ממשלוח למשלוח ומלקוח ללקוח. כל מה שכתבתי עד עכשיו הוא מאוד כללי, לכן כדאי לקחת הצעות מחיר מכמה חברות שילוח, כדי להבין את ההבדלים ביניהן. תבחרו במשלח שיודע לשלח סחורות לאמזון. לא כדאי להסתכן עם משלח שאין לו ניסיון בתחום.

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.