1 דקות קריאה
מה זה שופיפיי?

לשופיפיי הגעתי אחרי הרבה שנים באמזון ובאיביי. 7 שנים שאני מוכרת ללקוחות בחו"ל בלבד. המון שנים של ניסיון באמזון ובאיביי. אתם יכולים לקרוא על תחילת הדרך שלי במסחר האלקטרוני כאן. אז כשלב הבא, החלטתי להקים אתר מכירות בישראל. התקשרתי לכמה קולגות, שיש להם אתרי מכירות בישראל, וכולם המליצו פה אחד לפתוח אתר בפלטרפורמה של שופיפיי. 

אז מה זה שופיפיי בעצם?

שופיפיי היא פלטפורמה של בניית אתרים במה שנקרא קוד סגור, חברה בינלאומית שמוכרת כמעט בכל המדינות בעולם. שופיפיי מציעה מבחר של תבניות מוכנות לבניית אתר, כלומר כל אחד יכול לבנות אתר בלי ידע קודם. שופיפיי מתאימה מאוד לבניית אתר מכירות. האתר לא חייב להיות אתר למכירה בישראל או יותר נכון, בחנות של שופיפיי, נכון לכתיבת שורות אלו (2023) אין תבנית שתומכת בשפה העברית.  האתר יכול להתאים למי שיש לו מלאי או למי שעושה דרופשיפינג. שופיפיי יודעת להתממשק להרבה מאוד פלטרפורמות אחרות ומערכות ניהול מלאי, כך שזה קל מאוד.


חנות התבניות והאפליקציות של שופיפיי

לשופיפיי יש חנות שבה רוכשים את תבנית האתר ואת האפליקציות הנלוות. התבנית עצמה בד"כ לא תספיק. ישנן תבניות חינמיות, אבל כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, ישנן תבניות שעולות כסף שמציעות יותר אלמנטים, הכל תלי כמובן בצורך שלכם. התשלום על תבנית הוא בד"כ סכום חד פעמי, אילו על האפליקציות שעולות כסף, תשלמו כל חודש.

האם ניתן להקים אתר לגמרי לבד בשופיפיי?

התשובה היא כן, זה אפשרי. יקח לכם לא מעט זמן לעצב את האתר ולבנות שם את כל מה שתרצו. יש חברות שמוכנות לעשות את זה בשבילכם. אני למשל שכרתי חברה כזאת, כי לא היה לי כח לבזבז על כ"כ הרבה שעות, אבל זה בהחלט אפשרי. הממשק הוא די אינטואיטיבי ולא מסובך מדי.

מה לגבי תבנית שופיפיי בעברית?

אם תרצו שיהיה לכם אתר ישראלי עומדות בפניכם 2 אופציות, אמרנו שבחנות התבניות של שופיפיי עצמה אין תבנית שתומכת בעברית כרגע, לכן ישנה אפשרות לקנות תבנית של שופיפיי שכן תומכת בעברית, אבל היא לא מהחנות הרשמית של שופיפיי. לצערי, כשהחברה הראשונה ששכרתי לבניית האתר, בנתה לי אותו, הם קנו תבנית לא מהחנות של שופיפיי, והיא אכן תמכה בעברית, אבל הם שכחו להסביר לי, שכשקונים תבנית לא מהחנות הרשמית, יכולות להווצר בעיות, היות והתבניות האלה לא מאושרות ע"י שופיפיי. ואכן, שנה אחרי, כשהייתי צריכה לפתח איזשהו קוד לחנות, הכל התבלגן והתבנית השתגעה לצערי, מה שגרם לי לשלם לחברה נוספת את אותו סכום נוסף שכבר שילמתי לבניית האתר מחדש. 

האפשרות השניה, היקרה יותר, היא לרכוש תבנית מהחנות של שופיפיי, ולבצע תרגום ויישור לימין של כל האתר. אתם יכולים לעשות את זה לבד או ע"י אנשים/ חברה  חיצונית שיודעים לעשות זאת.

בשופיפיי יש מספר תוכניות בתשלום חודשי עבור החנות, זה משתנה בהתאם לגודל החנות והפיצ'רים שאתם צריכים. 

אפשר לקנות תבנית באנגלית ולקנות אפליקציה של יישור לימין בשביל העברית, לא ניסיתי, אז לא יודעת איך זה עובד, אבל אפליקציה, משמעותה תשלום חודשי לכל החיים...לעומת עבודה של מתכנת שהיא אמנם יקרה, אבל חד פעמית.

מה ההבדל בין שופיפיי לאמזון ואיביי?

ההבדל הוא עצום. אמזון ואיביי אלו פלטפורמות מכירה, שאתם פותחים בהן חנות, והפלטפורמות בהרבה מקרים דואגות להביא לכם את הקונים. יש דברים שאם מוכרים בפלטפורמות, לא צריך לשלם עליהם שיווק ופרסום, כמו מותגים למשל. 

בשופיפיי, אתם בעצם פותחים חנות שעליכם מוטלת האחריות לקדם אותה. כנראה שאם לא תעשו קידום אורגני/ ממומן, לא יגיעו אנשים לחנות שלכם. החנויות בפלטפורמות האחרות, הן חנויות מאוד פשוטות שיש בהן רק מוצרים למכירה. בחנות שופיפיי צריך להשקיע בעיצוב, במיתוג, במבצעים, ההשקעה בחנות היא גוזלת הרבה יותר זמן מאשר בחנויות בפלטפורמות. 

ההשקעה הכספית מבחינת עלויות פרסום בשופיפיי תהיה ככל הנראה גדולה יותר מאשר בפלטפורמות. 


מתי כדאי לי לפתוח חנות בשופיפיי ומתי באמזון?

הרבה פעמים הכדאיות היא לעשות גם וגם ולא בהכרח או. הרבה אנשים שיש להם חנות באמזון פותחים חנות שופיפיי ומפנים את התנועה מאמזון לאט לאט לחנות שלהם בשופיפיי. זה כמובן אסור ע"י אמזון, אבל אם זה זה נעשה בצורה חכמה ואלגנטית, אמזון לא בהכרח ידעו מזה, וכך אנחנו מרויחים פרסום חינמי לגמרי ובונים לנו רשימת קונים שהולכת ותופחת. 

יש מוצרים שאמזון היא לא בהכרח הפלטפורמה המתאימה להתחיל איתם. למשל בגדים שהם לא מותג. יכול להיות קל יותר להקים חנות עצמאית בשופיפיי, למתג אותה ולפרסם אותה, ורק אחרי שהיא הופכת למותג מוכר, להכניס אותה לאמזון. כל מקרה צריך להיבחן לגופו.

האם כדאי להקים אתר בשופיפיי או בוורדפרס?

אין תשובה חד משמעית, כי זה מאוד תלוי. שופיפיי היא פלטרפורמה של קוד סגור, שהדברים שם קבועים מראש. התבניות שמהן בנוי האתר הן קבועות מראש. כדי לשנות או להוסיף דברים, צריך להעזר באפליקציות שרובן בתשלום חודשי או לחלופין להעזר במתכנת שיוסיף קוד. 

וורדפרס היא בעצם מערכת לבניית אתרים בעלת קוד פתוח, כלומר, אפשר ליצור יש מאין, מה שרוצים ואיך שרוצים. החיסרון הבולט שהכל נעשה באמצעות קוד, כלומר צריך מתכנת צמוד. אדם ללא ידע, לא יוכל להסתדר עם המערכת.

מערכת וורדפרס היא גמישה יותר לעומת שופיפיי שהיא מוגבלת, אבל הכל תלוי בצורך, שופיפיי יכולה לספק לגמרי את העבודה.


כמה עולה להחזיק אתר שופיפיי?

 יש לשופיפיי תקופת ניסיון חינם ל 3 ימים, אז אפשר להתנסות ומקסימום לבטל. אח"כ תוכלו לבחור חנות החל מ 39 דולר לחודש 105$ לחודש ו-399$ לחודש (נכון ל 2023), כמובן בהתאם לצרכים שלכם.

אם תחליטו לשלם תשלום שנתי במקום תשלום חודשי, תוכלו גם לקבל הנחה.

לסיכום, יכולים להתנסות בחינם, מקסימום תתאהבו.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.







הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.