1 דקות קריאה
שנתיים לעצמאות מוחלטת!

לפני שנתיים בדיוק (אוגוסט 2018), עזבתי את עבודתי כשכירה ויצאתי לעצמאות מוחלטת. לא הייתי בטוחה במאה אחוז שההחלטה שלקחתי היא החלטה נכונה, כי היה בה המון סיכון. והנה אני פה שנתיים אחרי, שרדתי כדי לספר.

כשהייתי שכירה ועצמאית גם יחד, היו לי 2 מחסנים קטנים שהיו קרובים לבית שלי, ואת העבודה עצמה עשיתי מהבית בלילות בעיקר. כשיצאתי לעצמאות מוחלטת, שכרתי מחסן גדול יותר שיש לו חדר שמשמש כמשרד, ובעצם הפסקתי לעבוד מהבית. אני אישית, פחות מתחברת לעניין העבודה מהבית. מאוד נוח לי לדעת שכל יום אני קמה למשרד, עובדת שעות מוגדרות (בד"כ 8 וחצי עד 3). מתלבשת, מתאפרת וגם רואה קצת אנשים (בעיקר ספקים).

מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום בחייו

אומרים שמי שעושה את מה שהוא אוהב לא עובד יום בחייו. חייבת להגיד שאכן בשנתיים האחרונות אני לא מרגישה שאני עובדת. לא הכל אני אוהבת בעבודה שלי, מודה. אבל ללא ספק אני לא מרגישה שאני עובדת. אני נשארת שעות נוספות כשצריך לגמרי מרצון וזה כיף.

התחלתי להעסיק עובדת פעם ראשונה בחיי, שאחראית על האריזות של ההזמנות, ובכך השארתי לעצמי את ההתעסקות הטכנית של ניהול החנויות שלי.

השנה הראשונה היתה די טובה, הייתי מרוצה מאוד מהתוצאות והרגשתי שעליתי על הדרך הנכונה. אבל באמזון כמו באמזון, אחרי העליה חייבת להגיע גם הירידה. החשבון שלי באמזון נחסם 4 פעמים עד כה (ב 4 שנים). השנה השניה היתה קשה עם סגירת חשבון אחת מורכבת למדי שלא הייתי בטוחה שאצליח לצאת ממנה. חודשים עם שינה לא טובה,  הרבה מריטות עצבים ומצבים מאוד בעייתיים, כשסכום כסף גדול מוחזק אצלם וצריך להביא לעסק כסף מהבית. בסוף הצלחתי לפתוח את החשבון אחרי חודשיים וחצי, בין היתר בעזרתם של חברים טובי לב שהתגייסו לעזור לי.

כמו שספרתי כבר בעבר, מסחר באמזון לא מתאים לאנשים עם לב חלש. אורך רוח הוא הבסיס בעיני. ובכל זאת, אחרי הכל אני עדיין כאן, כי כשהכל בסדר, אמזון דואגת להכנסה קבועה וזה הדבר שמשאיר אותי איתם.

אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות

השבוע בעקבות שיחה מענינת שהיתה לי חשבתי על עניין היציאה מהאזור הנוחות. אנחנו כבני אדם מתקשים לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו חולמים, רוצים לשנות דברים, אבל בפועל רוב הזמן נשארים באותו מקום ולא מצליחים להבין ששום דבר לא ישתנה אם לא נעשה שינוי.

המשפט של איינשטיין " אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות" מהדהד לי לאחרונה חזק, ואני מבינה שאפילו אני חוטאת בזה לפעמים. כ"כ קשה לנו לעשות את השינוי.

היתה לי השבוע שיחה עם אישה שסוחרת באמזון כבר תקופה, אך היא אינה מצליחה לייצר הכנסה מספקת , והיא לא מבינה למה. זה מתקשר בדיוק למשפט הקודם שכתבתי. אי אפשר להשקיע מעט כסף, ולחשוב שאפשר לייצר מכך הכנסה של מיליונים. אם כל ההשקעה שלכם באמזון מסתכמת ב 20,000 שח בחודש, מן הסתם שלא תוכלו לייצר רווחיות גבוהה. הרווחיות באמזון היא תוצר ישיר של ההשקעה הכספית שלכם.

הרבה אנשים לא יודעים, אבל לאמזון יש אלגוריתם שמחלק את המכירות בין המוכרים. זה לא נעשה רנדומלית. אמזון דואגת שלמוכרים תהיה הכנסה קבועה, כדי שהם יוכלו לסחור באופן יציב.

ההכנסה של המוכר תהיה תמיד נגזרת של המלאי שהוא מציג למכירה באמזון וכתוצאה מרמת הביצועים שלו כמוכר. על מנת לייצר הכנסה גבוהה, חייבים להחזיק רמת מלאי גבוהה. אם אתם שואלים כמה? התשובה היא כמה שתרצו להרוויח. תלוי בכם. ככל שתעלו את רמות המלאי שלכם, ההכנסה שלכם תגדל. היא לא תגדל, אם לא תעלו את רמות המלאי. כלומר, אם אתם מוכרים שנה שלמה, לא משנים שום דבר בכמויות שלכם, ולא מבינים למה אתם לא גדלים, התשובה פשוטה. על מנת לגדול, אתם צריכים להגדיל את הפעילות שלכם. אין טעם לחשוב שהגידול יבוא מעצמו, זה בזבוז זמן. ואז מגיע הפחד בד"כ, " אבל אני מפחד להחזיק כמויות גדולות של מלאי, מה יקרה אם יסגר הליסט או החשבון"? אני שומעת את התשובה הזאת לא מעט. ובכן, קודם כל זאת הסיבה שאני סוחרת FBM  ולא FBA. אבל מעבר לכל, צריך להבין, אם אתם כבר פה, בעיני אין טעם לסחור באמזון בחצי קלאץ'. אתם לא עושים מספיק כסף, אתם ממורמרים וגם ככה אתם מטורטרים ע"י אמזון. אם אתם כבר פה, לכו על זה בכל הכח. הסיכון תמיד קיים, וכל מי שסוחר תקופה ארוכה יודע שזה רכבת הרים ואין מה לעשות עם זה, אבל לפחות תעשו כסף.

איך יוצאים מאי השפיות של לעשות אותו דבר ולצפות לתוצאה שונה? ע"י קבלת החלטה. תקבלו החלטה, אח"כ יהיה לכם קל יותר לפעול לפי ההחלטה שקיבלתם. אני יודעת שזה לא פשוט, אבל בסופו של דבר תשאלו את עצמכם אחרי שהייתם כנים עם עצמכם, והבנתם שבקצב הנוכחי שום דבר לא הולך להשתנות, האם אתם מוכנים להיות בעוד שנה באותו מקום בדיוק. אחרי שהבנתם שאתם לא רוצים להיות באותו מקום, לא נותר לכם דבר, אלא לקבל החלטה שאתם הולכים לשנות משהו. 

לא לשים את כל הביצים בסל אחד

בתחילת דרכי ריכזתי את כל הביצים בסל אחד אפשר לומר. רוב הכסף שלי הגיע מחנות אחת של אמזון (אירופה) כשנסגר לי החשבון והייתי כמעט מושבתת במשך תקופה יחסית ארוכה, הבנתי שאני חייבת לפזר את מקורות ההכנסה, לפתוח חנויות נוספות ולא להתבסס על חנות אחת. פיתחתי יותר את חנות האיביי שלי שנזנחה עם השנים בגלל אמזון, והתחלתי להשקיע בזירות נוספות ולפתוח חנויות נוספות. אי אפשר להסתמך על חנות אחת, בגלל שאמזון כ"כ בלתי צפויים ואין לדעת איתם מה יוליד יום, אתם חייבים לפזר את מקורות ההכנסה שלכם כדי שיהיה לכם בטחון.

אז אם אתם שואלים אם אני חושבת היום בדיעבד אם עשיתי את המעשה הנכון וקבלתי את ההחלטה נכונה, התשובה היא ללא ספק כן. זה לא תמיד קל (אבל מה קל בחיים?) אבל השגתי מה שרציתי. את ההכנסה שרציתי לעצמי, והכי חשוב מבחינתי, להיות אמא נוכחת שמוציאה כל יום את הילדים שלה מהגן. 


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.