1 דקות קריאה
שאלות רווחות לכל סוחר מתחיל או שרוצה להתחיל

האם מסחר באמזון מתאים לי ?

אם שואלים אותי האם כדאי לסחור באמזון, אני תמיד עונה שזאת שאלה מורכבת. מסחר באמזון הוא לא הכנסה פאסיבית, כפי שאולי אנשים נוטים לחשוב, ולא מפנה לנו זמן חופשי שאנחנו יכולים לשבת בים, ובינתיים הכסף נכנס. מי שמחפש כסף קל, בטח לא ימצא אותו באמזון. אמזון היא מכרה זהב, אבל עם תנאים מאוד נוקשים וכדי להצליח צריך לעבוד מאוד קשה.

בעיני, כדי להכנס לתחום צריך נחישות, עצמאיות, אומץ, התמדה,אורך רוח ורצון עז להצליח, בלי התכונות האלה קשה לי לחשוב איך אפשר להצליח שם.


רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE

אמזון היא עסק לכל דבר שצריך ללמוד על בוריו לפני שנכנסים אליו. אני נכנסתי לאמזון בלי שום קורס ושום ידע, אבל גם שילמתי את המחיר בהתחלה. בכל זאת, היה לי כבר ניסיון של 3 שנים באי קומרס , אז לא באתי מאפס. המסחר באמזון נהיה קשה יותר עם השנים, גם לי כסוחרת שמכירה את המערכת בצורה טובה מאוד. אמזון כל הזמן מקשה על הסוחרים יותר ויותר לפעמים נדמה שלא אכפת לה אם ננטוש.

למה אני מספרת לכם את זה? כי אני רואה בקבוצות פייסבוק כל יום אנשים שמוכרים חשבונות עם סחורה. אנשים שעמלו, השקיעו כסף וזמן והם נוטשים. למה הם נוטשים? כי הם לא עשו עבודת הכנה מקדימה. הם לא הבינו מה זאת המפלצת הזאת שנקראת אמזון ובמה זה כרוך. אז אם אתם כבר באמת חושבים על זה, תעשו עבודה מקיפה לפני שאתם נכנסים לזה, ואם החלטתם ללכת על זה, לכו בכל הכוח. תתכוננו לנפילות, כי הן יגיעו, אבל שזה לא יעצור בעדכם.

רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE


אז כמה כסף אפשר לעשות באמת? 

אני תמיד אומרת, זה לגמרי בידיים שלכם, אין כאן חוקיות! יש אנשים שעושים 5000 שח בחודש ויש אנשים שעושים 200,000 שח בחודש (רווח). כמובן שאפשר גם פחות וגם יותר. המספרים שנתתי הם רק דוגמאות, אפשר לעשות כל סכום.

אני לא מהמיליונרים, אני לא עושה מיליונים, אבל עושה משכורת שמספקת אותי. עכשיו תשאלו למה את לא רוצה לעשות מיליונים? כי יש לי לזה מחיר. ואני לא רוצה לשלם את המחיר.

עסק גדול מצריך הערכות שונה מעסק קטן. אני לא רוצה להעסיק הרבה עובדים כי זה כאב ראש לא קטן.

לעסק גדול יש הרבה יותר התחייבויות כלכליות והוא נמצא בסיכון גדול יותר, היות ואני אם חד הורית, לקחתי על עצמי רמת סיכון שאני יכולה לעמוד בה.

אחת הסיבות שיצאתי לעצמאות, זה שאוכל לקחת כל יום את הילדים שלי ב4 מהגן ולהיות איתם, ואת זה אני יכולה לעשות. אם היה לי עסק גדול יותר, הייתי צריכה להקדיש לו יותר שעות , ולצערי אין לי את היכולת הזאת.

אז כמו שאמרתי זה לגמרי בידיים שלכם, בכל שיטת מסחר שתבחרו , השמיים הם הגבול. תצטרכו רק להציב לעצמכם את היעד ותוכלו להגיע אליו.

באיזו שיטת מסחר כדאי לכם לבחור?

לכל אדם מתאים משהו אחר. אני בתחילת דרכי ,כשניסיתי לעשות מותג פרטי, הבנתי שזה פחות בשבילי, אני למשל, לא התחברתי לכל עניין יצור המוצר, הבנתי כמה שהתהליך מורכב ונטשתי את זה. היות ויש לי ידע נרחב בשילוח בינלאומי, יצוא מהארץ לא הפחיד אותי וקרץ לי יותר. בכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, ולכל אופי מתאימה שיטה אחרת. אתם צריכים לחשוב למה אתם יותר מתחברים. לחקור על השיטות לעומק לפני שמחליטים באיזו דרך לבחור. אתם יכולים לקרוא כאן על השיטות בקצרה.

רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE


האם כדאי לי לקחת קורס?

שאלה של אופי. אני אישית לא עשיתי שום קורס, אבל אני הגעתי עם רקע מאיביי ולא עשיתי מותג פרטי. אם הייתי עושה היום מותג פרטי, הייתי לוקחת ליווי אישי ממישהו ממש טוב בתחום (אין לי להמליץ לכם לצערי), כי יש המוןןןןןן ידע שצריך לדעת במותג פרטי כדי למזער את הנפילות. אני אישית מאמינה שכאן הזול הוא היקר, ולא כדאי לחסוך כסף. אני לא יודעת אם קורסים מכסים את כל החומר שצריך , פשוט כי צריך ממש הרבה. מצד שני, קורס יכול לתת בסיס שאחריו אולי אפשר לקחת ליווי אישי. בכל מקרה, תשקיעו בידע בתחום. יש גם המון חומר חינמי ברשת שאפשר להיעזר בו, בעיקר באנגלית. לאמזון עצמה יש אוניברסיטה שאפשר להתחיל וללמוד בה את החומר. 

האם צריך לדעת אנגלית טוב?

יש כאלה שיגידו שמספיקה אנגלית בסיסית. אני חושבת שאנגלית היא ללא ספק יתרון. המסחר באמזון מלווה כל הדרך באנגלית, התקשורת עם הלקוחות, ההודעות מאמזון, ההתנהלות באתר. בשורה התחתונה, כדי להצליח באמזון לא חייבים אנגלית שפת אם, אבל אנגלית טובה תקל עליכם ותעזור לכם.


רוזה קופלר, מסחר באיביי ובאמזון, שילוח בינלאומי, E-COMMERCE

איזה סכום צריך להשקעה התחלתית?

אני אישית לא השקעתי כסף אבל השקעתי המון זמן, כמו שאתם יכולים לקרוא בפוסט של הסיפור שלי. גלגלתי את הרווחים במשך כמה שנים וככה צברתי את הכסף.

נורא תלוי באיזו שיטה תבחרו.

אם תבחרו בארביטראז, אתם יכולים להתחיל בהשקעה מינימלית ולגלגל רווחים, בהנחה יש לכם זמן עד שהעסק יצבור תאוצה , כמובן שאם תשקיעו כסף בסחורה, הרווחים שתגיעו אליהם כבר בהתחלה, יהיו גדולים יותר.

אם אתם בוחרים במותג הפרטי, חייבים להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים במינימום, כי זה תהליך שעולה כסף. עלות הסחורה, עלות השילוח לאמזון, INSPECTION,  צילום המוצר, כתיבת ליסט, חלוקת מוצרים חינם או בהנחה, קידום ממומן ועוד.... כמה זה המינימום? משתנה לפי עלות המוצר, כמות היחידות שמזמינים וכו'.

כמה שעות צריך להשקיע ביום כדי להצליח?

ההתחלה היא תובענית. בהתחלה צריך להשקיע הרבה שעות, והתשובה הנכונה היא כמה שיותר. יש כמות חומר אדירה שצריך לדעת כדי להתחיל לסחור באמזון. כדאי מאוד ללמוד את החוקים שלהם, ויש לא מעט. מעבר על החוקים שלהם, גורם להשעייה, ולא אכפת להם שלא ידעתם. היות והמערכת נוקשה מאוד, כדאי להגיע מוכנים, כי אחרת זה עולה לנו בכסף בד"כ. לפעמים בהרבה כסף. אם בחרתם להתחיל ללמוד לבד, תצטרכו לשבת שעות על גבי שעות ללקט את החומר באינטרנט. גם אם אתם עושים קורס, זה בטוח לא יספיק ותצטרכו ללמוד תמיד עוד. אני בתחילת דרכי ישבתי כל יום יותר מ 4 שעות כל המחשב.  ברור שעם הזמן, זה מתקצר, כי אתם כבר יודעים, אבל המסחר עצמו, דורש גם כן עבודה כל הזמן. גם אם אתם שולחים סחורה לFBA , עדיין מדובר בניהול עסק לכל דבר. יש כל הזמן מה לעשות. אני עובדת כל יום מ8-15, כי זה מה שהחלטתי. יכולתי לעבוד יותר אם הייתי רוצה, כי תמיד יש מה לפתח. האפשרויות באמזון הן אינסופיות. ותמיד אפשר לגדול. אתם מכתיבים לעצמכם את הקצב ולאן תרצו להגיע. 

אז לסיכום, את ממליצה לסחור באמזון?

למרות שאני אישית חושבת שאמזון זאת המערכת הקשה בעולם, ולא קל לי מולם, אני מאוד אוהבת את המסחר האלקטרוני. לי זה מתאים. אני חושבת שהאפשרויות שאמזון נותנת לעשות כסף, הן אינסופיות. ואני מכירה אישית אנשים שעשו מיליונים. זה לא סיפורים, זה אמיתי. אבל זה ללא ספק לא מיועד לבעלי לב חלש. אם זה מושך אתכם, עשיתם מספיק מחקר ונראה לכם שזה מתאים לכם, לכו על זה בכל בכח!


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.