1 דקות קריאה
רשימון יצוא - מה ואיך?


כל מי שמוכר סחורה לחו"ל, מחוייב עפ"י חוק להוציא רשימון יצוא עבור כל חבילה שיוצאת מהארץ. הרשימון הוא בעצם ההוכחה שלכם לשלטונות כמוכרים, שהסחורה יצאה מהארץ ולא נמכרה בישראל. הוא גם ההסבר שלכם לכך שלא גביתם מע"מ מהלקוחות בחו"ל למעשה.

הרשימון מוצא ע"י עמיל המכס עבורכם והוא יוצא כנגד חשבון המשלוח (INVOICE). 

עפ"י החוק, אנו כמוכרים אמורים להוציא רשימון עבור כל חבילה. עלות רשימון נעה בין 70 שח ל 40$ פר חבילה בד"כ, אך עבור סוחרי איקומרס ישנה האפשרות להוציא רשימון מרוכז שמקל על התשלום ועל הבירוקרטיה של רשימון פרטני. את ההנחיה של רשות המיסים עבור הרשימון אפשר לקרוא כאן..

צריכים להתקיים כמה תנאים לרשימון חודשי מרוכז: 

1. מינימום של 10 משלוחים בחודש

2. ערך משלוח בודד לא עולה על 250$

3. כל רשימון מרוכז מוגבל ל 10,000$.


במידה ומכרתם יותר מ10,000$ בחודש, תצטרכו להוציא כמה רשימונים מרוכזים לפי סך המכירות שמכרתם.


אם כל מכירה שלכם היא מעל 250$, אתם צריכים להוציא רשימון יומי עבור סך המכירות שלכם. כלומר כל יום להוציא רשימון.


אין צורך להוציא רשימון בעסקאות שהן אינן מכירה, למשל מתנה שנשלחת לחו"ל ולא התבצעה עבורה העברת כספים.

חברות הבלדרות (פדקס, DHL, UPS) יוציאו לכם רשימון יצוא באופן אוטומטי ממשקל של 20 ק"ג ומעלה או לחלופין בערך משלוח של 200$ ומעלה, בתשלום כמובן. בכל מקרה אחר, יש לבקש מהם להוציא רשימון.


Image caption


איך מגישים בקשה לרשימון יצוא מרוכז?

ישנה אפשרות לפנות ישירות למכס לבקשה לרשימון מרוכז בטלפון - 03-9421747. הם ישלחו לכם טפסים למלא, ואז לוקח כחודש -חודשיים לקבל אישור.

אופציה נוספת ופשוטה יותר, היא לעשות מנוי לשירות ליצואן של הדואר , ואז הם יעזרו לכם עם הטפסים עבור הרשימון.  - טלפון שירות ליצואן - 076887387.


מה צריך לעשות בפועל, אחרי שכבר קבלתם את האישור לרשימון מרוכז?

כשיתקבל האישור לרשימון מרוכז, תקבלו הנחיות מדויקות, כיצד להוציא אותו. תקבלו טופס שנקרא טופס קלט, שבו תצטרכו למלא את כל פרטי הרשימון לפי החשבוניות שהוא משקף.

אחת לחודש, בד"כ עד ה 15 לכל חודש, אחרי שהוצאתם כבר את חשבוניות המכירה של החודש הקודם, יש להדפיס את כל חשבוניות המכירה ולהכין לכל סכום עד 10000$, רשימון יצוא לפי טופס הקלט. את טופס הקלט יש למלא לפי החשבוניות שיש ברשותכם. אם ה-10000$ מורכב ממספר רב של חשבוניות קטנות, יש לצרוב את החשבוניות לדיסק. כאשר יש להפריד את הדיסקים ולשייך כל דיסק לטופס קלט אחד. אם ברשותכם חשבונית אחת בסך של עד 10000$ יש להדפיסה ולהגיש אותה יחד עם טופס הקלט. 

שימו לב שאחריות הוצאת הרשימון חלה עליכם. יש רואי חשבון שלא בקיאים בפרטי הרשימון. באחריותכם להוציא רשימון עפ"י חוק. במידה ולא הוצאתם, תהיו חשופים מול רשות המיסים. במקרה של בדיקה. לא תהיה לכם הוכחה בעצם שהסחורה אכן יצאה מהארץ, ויכולים לחייב אתכם מע"מ רטרואקטיבית.


כל מה שנרשם עד כה בעצם אינו תקף היום. הגדרות המכס החדשות לרשימון יצוא שונו, ועכשיו ב 2023 זה הפך להיות הצהרת יצוא. ישנם 2 סוגים של הצהרת יצוא: הצהרת יצוא חלקית עד ערך סחורה של 250 דולר והצהרת יצוא מלאה מעל ערך סחורה של 250 דולר. הצהרה חלקית אינה כרוכה בתשלום ואילו הצהרת יצוא מלאה עולה כסף, בד"כ כמה עשרות שקלים. ישנם משלחים שמוציאים הצהרת יצוא יומית שכוללת את כל המשלוחים שהוצאתם באותו יום, וכך בעצם, אנשים ששולחים חבילות רבות, לא משלמים עבור הצהרה פרטנית.




עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.





 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.