1 דקות קריאה
קופירייטינג לאמזון בעזרת AI, האם זה כדאי?

בואו נדבר שנייה על AI וקופירייטינג לאמאזון, מאת תומר לוין

יש הרבה דיבור לאחרונה על הכלי המטורף הזה שנקרא Chat GPT. אמנם הוא לא היחיד בשוק אבל בהחלט זה שצובר את ההכי הרבה באז ברשתות (ובכלל). היכולת של בינה מלאכותית להביא לנו פלט של כמעט כל דבר שאנחנו רוצים הוא לא פחות מגאוני, והאמת גם קצת מפחיד שחושבים על זה (Terminator anyone?). היכולת המתפתחת של מחשבים לדבר בשפתנו ובעיקר ללמוד היא לא פחות ממטורפת ונשמעת כאילו נלקחה מסרט מדע בדיוני. הצורה שבה Chat GPT ודומיו עובדים היא ע"י סריקת האינטרנט ומציאת הקשרים. אפשר אולי להקביל את העניין לתינוק שלומד.

AI - יתרונות וחסרונות 

היתרון הכללי - עצום. קבלת אינפורמציה או פלט תוך שניות כמעט על כל נושא שבעולם. 

החיסרון הכללי - אם אין את התוכן הרצוי באינטרנט, ה"מכונה" לא תדע לענות או תענה תשובה ממש מוזרה ולא קשורה למה שביקשנו. 

אז אחרי כל ההקדמה הזו, ניקח את הנושא לעבודה עם אמאזון. אם Chat GPT יכול לכתוב לנו טקסט לפי דרישה אז למה שניקח בכלל איש מקצוע בתחום? יש לנו פה כלי שהוא חינמי כרגע שיכול לתת לנו טקסט באנגלית טובה. מעולה! או שלא... להסתמך על מכונה כרגע בשביל לכתוב ליסטינג באמאזון זו ירייה ברגל… 

בניסוי שנערך לאחרונה לקבלת מתכון מ Chat GPT ע"י שימוש בכמה מצרכים שיש בבית נמצא שהמכונה לא יודעת לבצע הקשר של טעמים. היא אכן סיפקה מתכון אבל הוא היה לא פחות מדוחה (לא אני אמרתי). 

נקודת החולשה של המכונות האלה (נכון לכתיבת שורות אלה) היא בהבנה מעמיקה של הבקשות. יש חוקים / רגשות / טעמים שהמכונה כרגע לא יודעת לקשר. 




למה צריך בעצם קופירייטינג באמזון?

קודם כל, קופירייטינג באמאזון מטרתו לתת למוכרים שני דברים עיקריים: 

1. להעביר את המסר על המוצר בצורה מדויקת, לרבות התמקדות בפיצ׳רים, תועלות ובמה אנחנו טובים יותר מהמתחרים. לעשות זאת תוך כדי שילוב של ביטויים חשובים בתוך הטקסט (SEO) על מנת שהמוצר יקודם אורגנית בצורה המיטבית ביותר, ועל ההשלכות של העניין מבחינת PPC והפחתת הוצאות הן לא פחות ממרחיקות לכת. אז רגע, יבואו החכמים ויגידו - ניתן ל Chat GPT רשימה של מילות מפתח ונבקש ממנו לשלב בתוכן. לכאורה אפשרי, אבל, ופה נכנס נושא שני -

2. חוקי אמאזון / TOS - למכונה אין מושג לגבי החוקים (המשתנים) של אמאזון, מה מותר מה אסור והגבלות שונות. להסתמך עליו לכתיבה אומר גם לקחת סיכון מיותר וממשי ב suspension לליסט במקרה הטוב, או סגירת חשבון במקרה הרע. הבנה של אינדוקס באמאזון - הגבלות תוים לכל שדה (כותרת / בולטים / תיאור מוצר) וגם לפי קטגוריה, מילות מפתח שאמאזון מענישה בתוצאות חיפוש וכו'. יתרון שימוש במכונה לאמאזון: לקבל רעיונות לכתיבה, להשתמש לטקסטים שיווקיים מחוץ לאמאזון או באמאזון על גבי התמונות.

לסיכום:

צ'אט GPT הוא לא פחות ממהפכה, אין ספק. אבל וזה אבל גדול, אין לו שום הבנה לגבי החוקים של אמאזון וקידום אורגני בתוך הפלטפורמה. מומלץ תמיד להתייעץ עם קופירייטר מקצועי ומנוסה שמתעסק בתחום על מנת שהליסט יהיה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ובעיקר ישמור על החשבון שלכם בריא. קידום אורגני מיטבי, מחקר מילים מעולה ועמידה בחוקים של אמאזון – אלו המפתחות העיקריים להצלחה באמאזון ולאורך זמן. בהצלחה לכולם!


כותב המאמר מגיע מרקע של 9 שנים בתחום האיקומרס, מוכר לשעבר באמאזון ובשנים האחרונות בעלים של סוכנות הקופירייטינג לאמאזון “BLAZE” שמאגדת תחתיה קופירייטרים מקומיים בכל זירות אמאזון בעולם. ליצירת קשר וייעוץ:  



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.