1 דקות קריאה
חישוב עמלות מכירה באיביי, איך מתמחרים מוצר?

אחרי שספרתי לכם איך כדאי להתחיל למכור לדעתי באיביי, ומה הדרכים למצוא מוצרים למכור, שאלו אותי לא מעט אנשים איך לתמחר מוצר.

אז קודם כל כדי לתמחר מוצר, אנחנו צריכים להבין את העלויות שלנו.

עמלות איביי בנויות בצורה הזאת: איביי נותנת לכל מוכר פרסום של 50 ליסטים ראשונים בחודש בזירת EBAY.COM  ללא עלות. במידה והמוצר שלכם נמכר, תשלמו לאיביי 10% מסכום המכירה. סכום המכירה כולל את עלות המשלוח, גם על עלות המשלוח, תשלמו 10% לאיביי. הסכום הזה נכון לרוב הקטגוריות, אבל אתם יכולים לראות כאן, את האחוזים המדויקים שנגבים פר קטגוריה.

במידה ופרסמתם יותר מ 50 ליסטים (דפי מכירה) בחודש, תחויבו על כל ליסט נוסף 35 סנט, שוב זה משתנה פר קטגוריה, אבל הסכום הזה נכון לרוב הקטגוריות.


מתי כדאי לפתוח חנות באיביי?

כדאי לפתוח חנות אם יש לכם מעל 72 ליסטים שאתם מעלים בחודש. החנות הכי זולה באיביי נקראת STARTER והעלות החודשית שלה 7.95 דולר לחודש. המשמעות של הכסף הזה היא 22 ליסטים (כי יש לכם 50 חינם). כלומר, במידה ואתם מעלים 72 ליסטים בחודש כדאי לכם כבר לפתוח חנות, כי אתם מקבלים בעצם עוד 28 ליסטים חינם בחודש. בקישור כאן, תוכלו לראות את מחירי החנויות השונות ולהתאים לכם אותם לפי כמות הליסטים שאתם מעלים בחודש. החנויות משתנות לפי מספר הליסטים החודשיים שכלולים במחיר שלהן.

חשוב לציין, שחנות נותנת לכם ליסטים בחינם רק בזירה שפתחתם אותה. היא לא כוללת ליסטים בזירות אחרות. כלומר, אם יש לי חנות באיביי בארה"ב, אני מקבלת 100 ליסטים בזירת איביי ארה"ב. אם ארצה להעלות ליסט באיביי אוסטרליה זה לא יהיה כלול בחנות שלי, וההעלאה הזאת תעלה לי כסף מהליסט הראשון.

למה כדאי לפתוח חנות באיביי?

קודם כל ממספר מסויים של ליסטים, ראינו שזה יותר כלכלי, מאשר לשלם על כל ליסט בנפרד.

חנות ניתן להוציא לחופש, שזה משהו חשוב. במידה ואתם יוצאים לחופש, ואתם רוצים להקפיא את הליסטים שלכם, ולא רוצים שסחורה תימכר כשאתם לא נמצאים, תוכלו לעשות זאת רק אם יש לכם חנות.

חנות נותנת הנחה בעמלת המכירה בהתאם לקטגוריה, ותשלמו פחות מ 10%.

חנות בייסיק ומעלה נותנת לכם גישה בחינם ל TERAPEAK תוכנת המחקר של המוצרים באיביי.

ברגע שתעברו את מכסת הליסטים של החנות, תקבלו הנחה במחיר העלאת ליסט בכל ליסט מעבר למכסה.

אתם יכולים לראות כאן את הההשוואה המלאה ביתרונות של החנויות למיניהן.

איך מחושבת עמלת פייפאל?

עמלה נוספת שאנחנו רוצים לקחת בחשבון היא עמלת פייפאל, ספק התשלומים שלנו.  העמלה הזאת משתנה לפי כל מיני קריטריונים. את ההסבר המלא אתם יכולים לקרוא כאן, קחו בחשבון סדר גודל של 5%-6%  מהמכירה שלכם. בנוסף, אם בסופו של יום, הכוונה שלכם היא למשוך את הכסף לבנק בישראל, דעו ששער ההמרה של פייפאל נמוך משמעותית מהשער היציג, ותפסידו שם סכום כסף נוסף. כדאי לקחת את זה בחשבון בתמחור.

איך נחשב את עלויות המשלוחים לחו"ל?

אם אתם מתכונים לשלוח סחורה מישראל, מן הסתם תעשו את זה דרך דואר ישראל, כי אין דרך אחרת.

אתם יכולים לראות כאן את מחירי השילוח לכל העולם. תבחרו משלוח לחו"ל, אח"כ צרור קטן (משלוחים עד 2 ק"ג) ודואר אויר. אלו יהיו המחירים שלכם. ישנו שירות נוסף שרלוונטי למשלוחי הדואר והוא אקו פוסט. הוא לא ניתן לכל המדינות.

אז אחרי שלקחנו את העלויות בחשבון, נשאר גילום מחיר המוצר, והרווח שאנחנו רוצים להרוויח.

דוגמה לתמחור מוצר למכירה

בוא ניקח מוצר לדוגמה, נניח שאני רוצה למכור צעצוע קטן ששוקל 400 גרם.

הצעצוע עלה לי 20 ש"ח.

אני אתמחר אותו ב 80 שח מכירה ללקוח. עלות עמלות איביי תהיה כ 8 ש"ח. עלות עמלת פייפאל תהיה כ 6 שח כולל המרת שער. משלוח בדואר רשום לאירופה יעלה לי 24 שח, עלות מוצר 20 ש"ח. נשארתי עם רווח של 22 ש"ח. כמובן שצריך להתאים את מחיר המוצר למחירי השוק, ולראות שהמחיר שאנחנו מעונינים לגבות הוא ריאלי, ואכן מישהו יקנה במחיר הזה. אתם יכולים לקרוא כאן על הכלים לביצוע מחקר שוק. 


הרווח הוא אינו רווח נקי בעצם, כי תתחילו לצבור עם הזמן עלויות נוספות עבור מוצרי אריזה, מדפסות, נייר , מדבקות ועוד. ככל שהעסק יגדל יהיו לנו יותר הוצאות וההוצאות האלה יכנסו תחת הרובריקה של הרווח. לכן, רווח של 3 ש"ח למשל, לא יכסה לנו את העלויות ולא ייחשב כרווח. אנחנו צריכים לעשות בדיקה של העלויות שלנו , ולהגדיר כמה אחוז מסך המוצר יהווה באמת רווח. בהתחלה אין הרבה הוצאות, אז זה לא יהיה קשה, אבל ככל שהעסק גדל זה משהו שהוא חובה לחשב, כדי לא להפסיד כסף. יש לא מעט אנשים שסגרו את העסק שלהם , רק כי לא חישבו נכון את הרווח. אם אתם לא יודעים לעשות את זה, תיעזרו ברואה חשבון, אבל זה משהו שחובה לעשות.

תכלס, איך עושים מזה כסף?

אז איך בעצם יוצרים הכנסה? נניח שאתם מרויחים 20 ש"ח ממוצר אחד. כדי ליצור הכנסה של 10,000 שח בחודש, אתם צריכים למכור כ 16 מוצרים עם רווחיות כזאת ביום. אם תמכרו 50 מוצרים ביום, תכניסו 30,000 שח בחודש. כמובן שההכנסה הזאת מגלמת בתוכה עלויות לוגיסטיקה וגם מיסים. אבל ככה בעצם, ניתן לבנות תוכנית עם יעדים ולכוון לאן אתם רוצים להגיע.


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.