1 דקות קריאה
הקמת עסק של מסחר אלקטרוני - 10 השלבים שלי מרעיון לקבלת החלטה וביצוע


יש לכם רעיון לעסק של מסחר אלקטרוני, אבל אתם לא יודעים איך להגשים אותו, יש לכם רצון להיות עצמאיים, אבל לא בטוחים. יש לכם חלומות שאתם שומרים במגירה, ואומרים יום אחד אולי אגשים אותם? אותו יום אחד אצל אנשים רבים לא מגיע לעולם והם חיים בסוג של החמצה. רוב האנשים לא מגשימים רעיונות או חלומות בעיקר בגלל פחד, בגלל סיפורים שהם מספרים לעצמם ובגלל המחשבות שלנו. אנשים רבים חיים בכלא של המחשבות שלהם. אני רוצה לחלוק איתכם בפוסט הזה את הדרך שלי למטרות שאני מציבה לעצמי. הדרך הזאת מורכבת מכמה דברים: עד גיל 18 עסקתי בספורט, שחקתי טניס, שחיתי, רצתי ורכבתי על אופניים. אני חושבת שספורט נותן לך בחיים את ההתמדה ואת הנחישות להגיע לסוף ולא להשבר באמצע. לשים לך מטרה ולעמוד בה, ואז להגדיל את היעד ולעבור למטרה הבאה. אני חושבת שאני מיישמת את ההתמדה הזאת בכל דבר שאני עושה בחיים. מאוחר יותר למדתי לשלב גם NLP בחיים שלי.

1. קודם כל תתחברו לרצון האמיתי שלכם ותמצאו אותו

וכשאני אומרת רצון אמיתי, זה לא: אני רוצה להיות עשיר, אלא משהו מדויק שיעשה אתכם שמחים ומסופקים מחייכם. כדי להצליח במה שתבחרו לעשות, אתם חייבים לאהוב את זה ולעשות את זה מתוך תשוקה. אם תבחרו לעשות משהו רק בשביל כסף, סביר להניח שלא תתמידו בו. יש אנשים שיודעים מה הדבר הזה שהם רוצים לעשות ויש כאלה שעדיין מחפשים אותו. אני חושבת שהדרך הטובה ביותר למצוא היא להתחבר לעצמכם במדיטציה. היות ואני עצמי אדם די חסר סבלנות, מודה שקשה לי להביא את עצמי למדיטציה של ממש. אני סובלת מהרבה מחשבות מקפצות בראש, אבל אני יודעת כשאני מחפשת תשובה למשהו, אני חייבת לשבת עם עצמי בשקט כמה דקות או יותר, בעיניים עצומות. התשובות לא תמיד מגיעות מיד, לפעמים נדרשים הרבה סשנים כאלה כדי להפיק תובנות, אבל התובנות מגיעות. לפעמים אפילו תוך כדי תנועה. החיבור לעצמכם הוא המפתח. אנשים רבים נמנעים מלהתחבר לעצמם, אבל התשובות נמצאות רק בתוכינו.

2. תראו את זה קורה

כשמצאתם את אותה תשוקה שיש לכם, את אותו חלום שתרצו להגשים, תדמיינו לכם איך זה יהיה כשתגשימו את זה. איך זה נראה, איך זה מרגיש. לפרטי פרטים. תחושו את זה בגוף. ממש תראו את הדבר שאתם רוצים מול העיניים שלכם. תתארו לכם סיטואציה, תתחברו להרגשה באותה סיטואציה ותהיו שם כאילו היא ממשית.

3. תכתבו

על דף בצורה הכי מפורטת מה הייתם רוצים שיקרה. כשאנחנו כותבים, אנחנו פורטים את החלום. למשל: אני רוצה להיות זמרת ולהופיע מול אנשים, אני רוצה לכתוב שירים שירגשו אנשים ולשיר אותם בצורה שתכנס להם ללב, אני רוצה למלא את קיסריה. אני חושבת שבנקודה הזאת הרבה אנשים נופלים או נזהרים ומתחילות המחשבות הביקורתיות כמו: אני? למלא את קיסריה? אני אפילו לא מופיעה כיום לפני 10 אנשים, איך אני יכולה למלא את קיסריה? ואז אנשים מנמיכים ציפיות או לחלופין יורדים לגמרי מהחלום. אל תגבילו את עצמכם, שימו את המוח השיפוטי והמחשביות השליליות בצד ועופו עם הרצונות האמיתיים שלכם.


4. Mindset  

לדעתי, זה סעיף אחד מהחשובים אם לא ה-סעיף.

על מנת להצליח בכל דבר שתעשו בכלל ובמסחר אלקטרוני בפרט, אתם צריכים להגיע מוכנים בMindset, כלומר, אתם צריכים להבין למה אתם נכנסים, אתם צריכים להגיע עם אורך רוח, סבלנות, רצון עז להצליח וחוסר בהלה אם תיכשלו. אדם שיכנס לתחום והוא לא נמצא בMindset  הנכון, יכול להכשל, להתיאש מהר ולעזוב, כפי שקורה להרבה אנשים. אני חושבת שMindset  הוא ההבנה של המצב שאתה נכנס אליו, ההחלטה שאתה מתכוון להלחם עד שתצליח, ולצלוח אתגרים שיגיעו בדרך עם ראייה של התוצר. ההחלטה היא שאני נכנס לתחום, להיות מקצועי ולהצליח. ואם אפול, אנסה שוב עד שאצליח. הראש שלנו כל הזמן מוכן וממוקד במטרה שלנו. זאת הגישה שיכולה להוביל אתכם להצליח באמת.

כשאנשים אומרים לי שהם מפחדים להכנס לתחום, כי הם לא יודעים איך לשלוח לחו"ל, או איזה מוצר למכור והם לא בטוחים שיצליחו, זה מראה לי בברור, שהם לא נמצאים בMindset הנכון, כי אם הם היו נמצאים, הם היו מבינים שכל הדברים הטכניים פתירים וניתנים ללמידה.

על מנת למכור באמזון, היות וזאת מערכת כ"כ סבוכה וקשה ממליצה חד משמעית להכנס למסחר הזה רק אם אתם בMindset הנכון. אל תכנסו אם זה על הדרך, בחובבנות או כדי לנסות. זה לא המקום להתנסות בו.

5. מיקוד

תמקדו את המחשבות שלכם במטרה, תראו אותה כל יום מול העיניים. אני קניתי לי לחדר העבודה שלי בזמנו , לוח לבן גדול מחיק וכתבתי עליו בגדול את המספר שאני רוצה להרוויח כל חודש. כל זמן שהייתי בחדר, המספר הזה תמיד היה מול העיניים שלי. לא הגזמתי, לא כתבתי שאני רוצה להרויח מיליון שקל בחודש, למרות שזה היה לגמרי אפשרי אבל היה לוקח הרבה זמן. כתבתי מספר שהיה בר השגה אחרי כמה חודשי עבודה. ואכן אחרי חצי שנה הגעתי ליעד שהצבתי לעצמי. הייתי מאוד ממוקדת. אחרי שהגעתי ליעד, כמובן שהגדלתי את המספר על הלוח. אני תמיד עובדת עם מטרות מוגדרות. חשוב להגדיר לעצמכם מטרות שהן ברות השגה ע"י מאמץ. לא קלות מדי אבל גם לא רחוקות מדי, כי זה יכול לייאש. לעבוד במדרגות, אחרי שמשיגים מטרה אחת, מציבים אחת חדשה וככה מתקדמים.

יש אנשים שתולים לוח עם תמונות של כל הדברים שהם רוצים להשיג בחיים והם רואים אותן מול העיניים כל הזמן. הדברים האלה עוזרים לנו במיקוד שלנו במטרה.

6. תהיו כל הזמן בעשיה

אל תתלבטו לאורך זמן. ברגע שיש לכם רעיון וכיוון, תתחילו לפעול. אם זה ביצירת תוכנית עבודה אם זה בללמוד את התחום, אם זה בלהקים את העסק. עשייה מניעה את הגלגל. כל עוד אתם נמצאים כל הזמן בעשייה, דברים יתחילו לקרות. אם אתם רק מתלבטים ומתלבטים שום דבר לא יקרה. תדחפו את עצמכם לקבל החלטה ולהתחיל לפעול כדי להגשים את אותה החלטה.

7. תתעלמו מרעשי רקע

תמיד יהיו אנשים שיגידו לכם למה לא כדאי. להתיעץ עם אנשים זה טוב, אבל צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. רעשי רקע זה משהו שהרבה פעמים יכול לגרום לאדם לסגת מהתוכנית שלו. מי כמוני יודעת כמה פעמים קמתי עם איזה רעיון, סיפרתי אותו לאנשים שקרובים אלי, והם דאגו להסביר לי כמה שהרעיון לא טוב וירדתי ממנו. יכול להיות שהם צדקו, אבל אחד הדברים שלמדתי טוב יותר עם הזמן, שאנשים דואגים בהרבה מהמקרים להסביר לכם למה הרעיון שלכם לא טוב, ולא בהכרח צריך להקשיב להם. אני חושבת שהרבה פעמים אנחנו יודעים בפנים בעצמינו, האם הרעיון שלנו הוא מספיק טוב או לא, ואם אתם באמת מאמינים שמצאתם את הדרך, לכו אחרי מה שמניע אתכם מבפנים ולא אחרי מה שאנשים אומרים. תהיו נאמנים רק לעצמכם.בתחילת דרכי, כשרק התחלתי למכור באיביי דברים משומשים מהבית, התקשרתי למישהו שהכרתי, שבעברו ניהל חנות איביי עבור אחד המותגים הגדולים והמוכרים בארץ. סיפרתי לו שהתחלתי למכור באיביי, ואני מתלבטת האם כדאי להפוך את זה לעסק של ממש. הוא אמר לי, חד משמעית לא. זה לא כדאי, זה לא כלכלי. סיימתי את השיחה איתו, חשבתי על זה כמה דקות, האמת? התבאסתי לשמוע את זה. זה ערער אותי לכמה דקות, מודה. אבל הלכתי אחרי מה שלב שלי אמר ולא הוא. והיום אני שמחה על כך.

8. שימו את הפחד בצד, אל תתנו לו להשתלט עליכם

הפחד הוא הדבר שמשתק פעמים רבות אנשים מלפעול. הפחד מכישלון, והפחד מהצלחה לפעמים משתק אפילו יותר. אנשים מפחדים גם להצליח, כי להצלחה גם כן יש מחיר. הרבה פעמים אנשים מחבלים בכל מיני הזדמנויות שנקרות בדרכן, כדי לא להצליח. נשמע מוזר, אבל אמיתי לגמרי.. איך מנטרלים פחד? ע"י הרבה מאוד עבודה עצמית ומיקוד המחשבות על הדבר אותו אנו רוצים להשיג ולא על הפחד שלא נצליח להשיג אותו או שניכשל. המחשבות שלנו ניתנות לשליטה על ידינו. ברגע שאנחנו מודעים ונמצאים בשליטה, אנחנו מבינים שאם מגיעה מחשבה שלא משרתת אותנו, אנחנו יכולים להחליף אותה במחשבה אחרת. הדבר דורש תרגול תמידי ומודעות, אך לגמרי אפשרי ותורם לשיפור איכות החיים.

9. תחשבו חיובי ותיפטרו מאמונות מגבילות

 השתמשו בשפה חיובית. שפה שלילית נותנת פקודות שגויות למוח.

אנשים רבים משתמשים הרבה בשלילה, מאז שלמדתי NLP , אני מקשיבה הרבה יותר לאיך שאנשים מדברים. דברים שלא הייתי שמה לב אליהם קודם. למשל, אנשים שאומרים, אני לעולם לא אצליח בזה, אני לא טוב בזה, אף פעם לא הייתי טוב בזה. ברגע שאנחנו אומרים משפטים כאלה, אנחנו בעצם נותנים פקודה למוח שלנו. לעולם אל תגידו, שאתם לא טובים או לא תצליחו, תשנו את הצורה שאתם מדברים לחיוב תמיד. זה הבסיס.

ישנן אמונות שונות שאנשים מחזיקים אשר מעכבות אותן מביצוע דברים. למשל, יש אנשים שאומרים שכבר לא כדאי להכנס למסחר באמזון כי זה כבר תחום רווי. יש לי חדשות בשבילכם, העולם כולו רווי! תמיד יהיו עוד מיליון אנשים שעושים את מה שאתם רוצים לעשות ותמיד יהיו אנשים שיותר טובים מכם. העצה הכי טובה שיש לי לתת זה תהיו עצמכם. כל אדם ייחודי במשהו, ומביא את הייחודיות שלו. העולם רווי בהרבה מאוד תחומים ועדיין יש אנשים שתמיד יצליחו, כי הם מביאים את הייחודיות שלהם והם מתמקדים בעצמם ולא במסביב. אל תסתכלו כמה טובים האחרים, תתמקדו בלהיות הכי טובים שאתם יכולים להיות. תיפטרו מאמונות שיכולות להגביל אתכם, כמו למה שאני דוקא אצליח, רוב האנשים שמנסים לסחור באמזון לא מצליחים וכו'.

10. תאמינו בכל ליבכם

כדי שדברים יקרו, אתם חייבים להאמין. אם אתם לא מאמינים שאתם יכולים להצליח, אז ברור שהסיכוי שתצליחו קטן. אתם חייבים להאמין וקודם כל בעצמכם. זה יקרה, ואל תגידו קל להגיד. תיישמו. ברגע שמחוייבים לתהליך, זה קורה.

וכשאתם באמת רוצים משהו, כל היקום יתגייס לעזרתכם (פאולו קואלו).

אחרי שהחלטתם ללכת על זה, תדעו שכל מי שמסתכן ומחליט להלחם בזירה, מתי שהוא יתמודד עם כישלון, יתמודד עם ביקורות של אנשים, לפעמים גם יכשל, כי זה חלק מהדרך. אני נפלתי כמה פעמים, אבל זה לא מנע ממני להמשיך, כי אני מבינה שככה לומדים וככה מתקדמים. אין בזה כל רע. מצטטת את רוזוולט לסיכום:

"It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat."

עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו על הפוסטים החדשים ראשונים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.