1 דקות קריאה
הבלוג שלי חוגג שנה!

 איך נולד הרעיון של הבלוג? 

כשהייתי שכירה, הייתי אשת מכירות שטח במשך כ 15 שנה, הייתי רגילה לראות אנשים כל היום. להסתובב בחוץ. מאוד אהבתי את העובדה שלא הייתי כלואה בין 4 קירות ושפגשתי המון אנשים. 

אחת ההתלבטויות שלי האם לצאת לעצמאות בזמנו, היתה העובדה שאצטרך לשבת במשרד כל היום. היות ומעולם לא עשיתי את זה, פחדתי מאוד שזה ידכא אותי. אבל איך אומרים? הכסף מדבר? אז הכסף ניצח ויצאתי לעצמאות במשרד. 

אני אוהבת את העבודה שלי, כי היא מגוונת והיא נותנת לי הרבה חופש, אבל לא אשקר, עדיין חסרה לי האינטראקציה האנושית. אני פוגשת מעט מאוד אנשים במהלך היום. רובם שליחים או ספקים שלי. 

שנה שעברה  (11/2019) חשבון האמזון שלי נחסם בפעם הרביעית ערב לפני הבלאק פריידי. אני לא יודעת אם אתם מבינים כמה זה מבאס. אני חושבת שמבאס זאת מילה מאוד קטנה לתאר את ההרגשה. בלאק פריידי זה היום שכל המוכרים מחכים לו כל השנה. זה הסופ"ש שמוכרים בו פי כמה מאשר ביום רגיל. ואני מצאתי את עצמי מוכרת בקושי בתקופת הכריסמס בתקופה הכי עמוסה בשנה. 

לקח לי חודשיים וחצי לשחרר את החשבון בעזרתם של כמה חברים טובים שאני מוקירה להם תודה על כך. בזמן שהחשבון שלי היה סגור, היה לי סכום כסף לא מבוטל שהיה כלוא באמזון, הייתי די עצבנית עליהם בלשון המעטה. לא ישנתי בלילות. היתה תקופה לא פשוטה, הייתי חייבת מאות אלפי שקלים לספקים. נאלצתי אפילו לפנות לבנק ללקיחת הלוואה, שגם זה עלה לי במריטת עצבים, היות ובבנקים לא כ"כ מבינים מה זה מסחר אלקטרוני ולא משחררים הלוואות בקלות. תוך כדי כל זה אני רואה פרסומות של אנשים כגון :" בוא לעבוד שעתיים ביום ותעשה מיליונים" עם תמונה של מישהו שיושב עם לפטופ בחוף הים. זה כ"כ עצבן אותי. למה אף אחד לא מדבר על המערכת המפלצתית הזאת שנקראת אמזון? על המשברים הנוראיים שהם מעבירים אותך? על חוסר האונים בהתמודדות איתם? כ"כ  התעצבנתי, תוסיפו לזה שהיה לי הרבה זמן פנוי, געגועים לעבודה עם אנשים והופ, נולד הבלוג. 

קודם כל רציתי מאוד לספר את הסיפור שלי כמו שהוא, בלי לייפות אותו, מה שנקרא " האמת בפנים". מצד אחד לתת מוטיבציה לאנשים שרוצים לצאת דרך עצמאית במסחר אלקטרוני, אבל מצד שני להכין אותם לקראת מה הם הולכים. שלא יחשבו שזה משהו קל או פשוט שלא צריך להשקיע בו. יש אנשים ששואלים למה לי לתת מידע חינם. אז קודם כל אני באמת חושבת שאהבת חינם מאוד חשובה ואני מחלקת מידע באהבה, שנית, יש מקום לכולם באמזון, והאמת היא שהיום זה על גבול הבלתי אפשרי למוכר חדש להתחרות ספציפית במוצרים שאני מוכרת, אז זה לא ממש מטריד אותי.   בנוסף, חשבתי שאני יכולה לייעץ בתחום הלוגיסטיקה והשילוח של משלוחי איקומרס, היות ואני מתמחה בזה. 


יציאת הבלוג לאויר העולם 

השקת בלוג היא מרגשת ללא ספק, אבל כמו בהרבה הדברים, מתחיל לכרסם הפחד. שלא יגיבו, שיגידו שזה לא כתוב טוב. אתם יודעים, בסופו של דבר בכל דבר אנחנו צריכים להתמודד בסופו של דבר עם הפחדים שיש לנו בראש, שלא תמיד מקושרים למציאות. אז לפני שנה, פרסמתי פוסט בפייסבוק שהבלוג הולך לעלות לאויר , ושאלתי מי רוצה להצטרף לרשימת התפוצה, חשבתי שאף אחד לא יגיב לפוסט הזה, ולמרבה הפלא, זה היה הפוסט שלי עם הכי הרבה תגובות EVER! 

אח"כ התחילו לכרסם בי פחדים שאולי אף אחד לא יגיב לי בבלוג, שאף אחד לא יפנה, שאנשים יחשבו דברים לא טובים, נו אני לא צריכה לספר לכם, מחשבות טיפשיות כאלה שיש לכולנו בראש לפני שמתחילים משהו חדש. באופן מפתיע אנשים התחילו להגיב, לפנות אלי, להתיעץ, לשאול. ואז התחלתי להבין שעשיתי משהו טוב בסופו של דבר, והפחד היה לחינם. 

מטרת הבלוג 

המטרה של הבלוג  היתה לתת מידע חינמי וליצור מודעות לעבודה הזאת שנקראת מסחר באמזון ובנוסף שתיוצר לי אינטרקציה עם אנשים חדשים כתוצאה מהבלוג. אז 2 המטרות הוגשמו לשמחתי. במהלך השנה פנו אלי ופונים כל הזמן אנשים לצורך התיעצויות, שאלות וכו. לרוב האנשים אני עוזרת ללא תמורה כספית. אני מייעצת בכסף, רק בנושא אחד שזה שילוח בינלאומי ולוגיסטיקה, שאלו נושאים שאני מתמחה בהם ואוהבת ליעץ בהם. 

אני לא מלמדת איך למכור באמזון, כי זה ארוך ומשעמם. יש בשביל זה מיליון קורסים נראה לי. בנוסף, התחלתי לעשות שיתופי פעולה שמשלבים בתוכם שיווק שותפים עם ספקים שונים בתחום, וזה גם מוסיף עוד עניין לבלוג. עלו עד היום בבלוג 23 פוסטים . ביקרו בבלוג אלפי אנשים במהלך השנה. כשלשמחתי רוב התנועה כיום, מגיעה מגוגל (מסתבר שלוקח הרבה זמן עד שגוגל מקדם אותך בתוצאות החיפוש שלהם). 


על מה אני כותבת בבלוג - סיכום קצר למי שהצטרף רק לאחרונה:

ריכזתי לכם את עיקרי הפוסטים בבלוג תחת הנושאים שלהם, 

הסיפור האישי שלי: ממש מתחילת הדרך

 איך הפסדתי כסף על ההתחלה

איך יצאתי לעצמאות

חסימת חשבון האמזון שלי

מסחר באמזון: שיטות המסחר הקיימות באמזון

שאלות רווחות לסוחר המתחיל

איך לפתוח חשבון בינלאומי וירטואלי

מה זה BUYBOX

פתיחת קטגוריות באמזון

איך למכור מותגים באמזון

מסחר באיביי: איך הכי כדאי להתחיל לסחור באינטרנט?

איך למצוא מוצרים שנמכרים היטב באיביי?

מסחר באיביי - יתרונות וחסרונות

איך מתמחרים מוצר באיביי?

לוגיסטיקה ושילוח בינלאומי: יצוא מישראל, שיטות השילוח הקיימות

רשימון יצוא, מה ואיך?

איך לשלוח סחורה לFBA?

איך לשלוח חבילות קטנות לחו"ל ויתרונות השירות ליצואן של דואר ישראל

בנוסף תחת חוצץ ספקים, תוכלו למצוא ספקים מומלצים שאני מכירה וסומכת עליהם. 

לסיכום: לכו אחרי החלומות שלכם. אל תותרו עליהם. אל תתעסקו במה יחשבו או במה יגידו, אל תתמקדו בפחדים שלכם. תתמקדו במטרות שלכם ובמה שאתם רוצים להשיג. אני מאוד שמחה שהעליתי את הבלוג הזה. אני לא מתפרנסת ממנו, עושה את זה בעיקר בשביל הפאן, ושמחה על כך. מנצלת את ההזדמנות להודות לכל מי שהגיב , פנה , שאל ותמך. אתם נותנים לי את הכח להמשיך.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.