1 דקות קריאה
איך אפשר לנצל את משבר הקורונה בצורה הטובה ביותר?

ואז הגיעה קורונה...

למקרה שלא שהבנתם למה שמתי את התמונה של גולש הגלים. הגל שהגולש נמצא בו, יכול להרוג אותו, אבל הגולש המיומן, יודע איך ומתי לעלות על הגל, בצורה כזאת שהוא יעבור דרכו, לא ייפגע ובסופו של דבר, אפילו יהנה מזה. יש אנשים שיראו בגל הזה את איום חייהם, ויש כאלה שיראו בגל את הזדמנות חייהם. הכל שאלה של השקפה. אני חושבת שכדאי לעלות על הגל ולא לחכות שהגל יסחף אותך.

רציתי לכתוב פוסט על משהו אחר, אבל מרגישה שחייבת כנראה להקדיש פוסט לקורונה, כי פשוט כולם מדברים על קורונה, מתמקדים בה ונראה שאי אפשר כרגע להתעלם ממנה.

אז הקורונה הגיעה לכולם, וברובינו היא פגעה. כרגע, לשמחתי עדיין אין לי ירידה במכירות, אבל ברור לי שזה אמור להגיע. כבר הגיעו הודעות מאיטלקים שנמצאים בהסגר, והודיעו כי לא יוכלו לקבל את החבילות שלהם, ועם מה שקורה בארה"ב, לא ברור האם הקניות יוכפלו או שמא יצנחו. אני מוכרת מוצרי מותרות ולא מוצרי צריכה, וכן, אנשים עדיין קונים מותרות. בינתיים לפחות.

אבל אני לא שאננה, אני חושבת כמו תמיד 8 צעדים קדימה והולכת לתרחישים הכי גרועים, למשל שהדואר יודיע שהוא לא מייצא חבילות יותר או לא אוסף חבילות...משערת שזה יכול לקרות... אז מה עושים בעצם?

כרגע אני ממשיכה לעבוד כרגיל, אבל אני חושבת שזה קודם כל זמן טוב לנצל לדברים שאני רוצה לעשות ולא תמיד מגיעה אליהם.

להסתכל על משבר הקורונה כהזדמנות לצמיחה

כאדם פרקטי, כשמגיע משבר יש לי בעצם 2 אופציות, להסתכל על זה שזה משהו רע, ולחשוב כמה רע לי או לחשוב מה אפשר להפיק מהמשבר הזה? אני תמיד בוחרת באופציה השניה. לעולם לא מתמקדת ברע, פשוט כי זה לא מקדם אותי לשום מקום, ואילו אם אסתכל על הטוב שאני יכולה להפיק מזה, אז לא ארגיש ברע ותהיה לי הזדמנות לייצר משהו טוב. יש אנשים שאומרים לי שזה לא בשליטתם, להסתכל על הרע. אז האמת היא שהמחשבות שלכם, לגמרי בשליטתכם, צריך רק להיות מודעים אליהן, וכל פעם שמגיעה מחשבה שלילית, להחליף אותה במחשבה חיובית. As simple as that  .זה אמנם דורש מיומנות, אבל מודעות היא ההתחלה. (למי שהתחום מעניין אותו, ממליצה בחום ללמוד NLP)

לכל אחד בעסק שלו, יש את הדברים שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות מתישהו, ואיכשהו המתישהו הרבה פעמים נדחה, לפעמים מאוד נדחה. זמנים של משבר הם זמנים מעולים לטפל בכל הצדדים האלה של העסק שהשגרה היומיומית לא נותנת לנו להגיע אליהם.

פעולות שניתן לעשות כדי להגדיל מכירות בתקופת הקורונה

התרחבות לעוד זירות מכירה. כשיש הרבה עבודה, קשה לפנות זמן להתרחבות לזירות נוספות, כי זה גוזל הרבה זמן. עכשיו זה זמן מצוין להתרחבות, כי ככה גם נגדיל את העבודה שיש לנו עם הזמן. וגם אם עכשיו תהיה ירידה, אנחנו בונים עתיד שיפצה אותנו.

הוספת חשבונות מכירה. כידוע, אמזון אינה מאפשרת למוכר אחד להחזיק ביותר מחשבון אחד על שמו, ואם היא אכן מאשרת לפתוח חשבון נוסף, זה בתנאי שהסחורה שתימכר בחשבון הנוסף אינה חופפת עם הסחורה שנמכרת בחשבון הראשון. ריבוי חשבונות, יתרונו הוא למכור את אותה סחורה במספר חשבונות, כך שזה מגדיל לכם את המכירות. אז איך עושים את זה? פותחים חשבונות על שם אנשים אחרים. זה זמן טוב לחפש אנשים לשיתוף פעולה שכזה, ולטפל בתהליך פתיחת החשבון שלוקח זמן. להשיג את הניירת הדרושה, לטפל בתרגומים וכמובן לטפל בתהליך מול אמזון.

להגדיל את הפעילות באיביי. איביי אמנם מספקת פחות מכירות מאמזון, אך איביי היא זירה בטוחה למכור בה, שהכסף נכנס אלינו באופן מיידי, שלא כמו באמזון. אמנם העלאת ליסטים באיביי גוזלת יותר זמן מאשר באמזון, ולכן דוקא עכשיו זה זמן מצוין לטפל בהגדלת הפעילות בחשבון האיביי.

לסדר את הסחורה במחסן. לוודא שכל הסחורה אכן מפורסמת למכירה. קורה לפעמים שאנחנו מגלים שיש לנו סחורה במחסן, שאיננה מפורסמת בכלל למכירה.

היות ולכל מוצר יש מספר ליסטים (דפי מכירה) באמזון, להעלות ליסטים נוספים לכל מוצר.

לשלוח סחורה למחסנים של אמזון FBA, צריך לעשות את זה בזהירות, אבל אם יש מוצר שהוא מאוד רלוונטי לתקופה הזאת, אפשר להעלות את כמויות המוצרים לשליחה לאמזון, כי דוקא בתקופה הזאת אפשר גם להרויח הרבה יותר.

למצוא מוצרים שיש להם ביקוש גבוה לתקופת המשבר. ואני לא מדברת על מסיכות או על אלכוג'ל, כי הרבה מאוד אנשים כרגע מחפשים למכור דוקא את המוצרים האלה, מה שיוצר ריבוי מוכרים. יכול להיות שזה עדיין כדאי, צריך לבדוק, אבל אני חושבת דוקא על מוצרים אחרים שיכולים להיות מאוד רלוונטיים בתקופה הזאת, כמו משחקים לילדים, ספרים, וכל דבר שיעלה על דעתכם שיכול לשרת אנשים בזמן שהם נמצאים בבידוד בביתם. יצירתיות במצב הזה יכולה להיות מאוד רווחית.

הזדמנות לבחון דברים מחדש 

כל מי שמנהל עסק יודע, שכשהעסק מתגלגל, יש איזו שגרה שנכנסים אליה, טובעים בעבודה היומיומית של העסק, וכמעט אף פעם לא עוצרים לבחון דברים מחדש. ספקים שלנו, עלויות שאנחנו משלמים לספקים, מוצרים חדשים שניתן להכניס. תקופה של משבר היא התקופה הכי טובה לעצירה ולהתבוננות מחדש, איך אנחנו יכולים לעשות את הדברים טובים יותר, ייעול תהליכים ואפילו חיסכון בעלויות. בזמן הזה, בעצם מכריחים אותנו לעצור, אז אם אנחנו חייבים לעצור, אפשר לקחת את זה למקומות שבסופו של דבר, במבט לאחור, נחשוב שאולי טוב שהגיע המשבר הזה, אחרת לעולם לא היינו עוצרים. יש עסקים רבים שמגלגלים כספים והם גם לא מייצרים רווח מספק. בתקופה כזאת זה זמן טוב לבחון מה אתם עושים לא נכון, אולי אפילו לקחת יעוץ, כדי להרים את העסק שלכם קדימה.

זמן טוב ללמידה

אם עדיין לא התחלתם לסחור באיביי או באמזון והתחום מעניין אתכם, זה זמן טוב ללמוד את התחום, הרי גם ככה כל החומר נמצא במחשב. אפשר לנצל את השהייה בבית ללמידה.

זמן מצוין ללמידה בכלל, יש המון דברים מענינים שכל אחד מאיתנו רוצה ללמוד יום אחד, היות והיום כמעט כל דבר ניתן ללמידה ממוחשבת, אפשר לקחת קורסים דיגיטליים ולהשקיע בלימודים.

לעשות את כל אותם דברים שאמרתם לעצמכם, כשיהיה לי זמן אעשה זאת. אז היום הגיע. יש לכם זמן, עכשיו זה הזמן!

אני מאמינה מאוד שמשברים בחיים ובעולם מגיעים עם מטרה מסוימת. אני יודעת שהמשבר הוא דבר לא נעים, אבל לפעמים הוא בלתי נמנע ומכריח אותנו להתמודד עם דברים שאנחנו מתחמקים מהם בשגרה שלנו. אם נבחר להסתכל על המשבר כהזדמנות ולא כעל משהו רע, יכול לצמוח מכך משהו טוב בסופו של דבר. תחשבו על עצמכם כאילו אתם הבחור הזה בתמונה, גולש הגלים.

תתמקדו בטוב, ובכל מקרה, הכל עובר בסופו של דבר. תזכרו שזה בסך הכל מצב זמני. עברנו את פרעה, נעבור גם את זה :)


עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי?

פעם בשבועיים אני שולחת מייל עם עדכון של פוסטים חדשים בנושא הבלוג, מוזמנים להרשם בלינק בטופס שיופיע מצד ימין או בתחתית הדף, היכן שיש אפשרות להזין אימייל, וכך תדעו ראשונים על הפוסטים האלה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.